شناسهٔ خبر: 45929426 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در استان یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون علیه کرونا در استان یزد خبر داد و گفت: در این مرحله علاوه‌ بر کادر درمان بخشی از سالمندان آسایشگاه سالمندان و جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد نیز واکسینه خواهند شد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه برنامه ایمن سازی علیه کرونا در استان یزد همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، اظهار کرد: مرحله دوم واکسیناسیون در تعدادی از شهرستان‌های استان یزد از امروز آغاز شده و تعداد دیگری از شهرستان‌ها از جمله شهر یزد فردا انجام می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: در این مرحله واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان با اولویت کارکنانی که در ارتباط مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا هستند، خواهد بود، البته در این مرحله بخشی از سالمندان ساکن در آسایشگاه سالمندان و جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد نیز واکسینه خواهند شد.

وی با اشاره به آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در یزد، افزود: بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان همچنان ۳ رقمی است و در حال حاضر بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان به ۱۷۶ تن رسیده و از این تعداد، ۵۰ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سلمانی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال شاهد عادی انگاری افراد در جامعه هستیم که اگر ادامه یابد شاهد اعمال محدودیت‌های بیشتر و بازگشت روزهای سیاه کرونایی خواهیم بود.

نظر شما