شناسهٔ خبر: 45929276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشترکان غیرصنعتی خراسان شمالی پنج میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: مشترکان خانگی، تجاری، آموزشی و عمومی استان در ۲۴ ساعت گذشته که تمامی مناطق این خطه زیر صفر شده بود، پنج میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند.

صاحب‌خبر -

حسن رضا میربلوکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود هوای سرد و استفاده زیاد از گاز  محدودیتی در سایر مصرف کنندگان گاز ایجاد نشد زیراکه این سرما در سطح کشور به طور همزمان نبوده است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف گاز به شدت سرما، مدت و گستردگی آن در سطح کشور بستگی دارد افزود: فراگیری سرما در ۲۴ ساعت گذشته در تمامی استان ها رخ نداد.

وی با بیان اینکه تنها گاز نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان قطع است اظهار داشت: مدیریت دیسپاچینگ ملی گاز ایران به منظور تامین گاز مشترکان خانگی و در صورت تداوم سرما بخشی از گاز صنایع را محدود و یا قطع خواهد کرد.

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان روزانه ۲ میلیون متر مکعب گاز مصرف دارد.

میربلوکی گفت: در زمستان امسال مصرف گاز خانگی تا ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب هم بود که برای شماری از صنایع بزرگ استان از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به علت فراگیر بودن سرما در تمامی مناطق کشور محدودیت ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: در ایام سرد امسال ۸۵ درصد گاز استان را مشترکان بخش خانگی سوزانند.

وی مجموع میزان برداشت گاز از خط گاز استان را در هر شبانه روز حدود هشت میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: جبهه هوای سرد، دور از انتظار نبود و برنامه ریزی های لازم انجام شد و خوشبختانه هیچ مشکلی در بحث گاز رسانی به مشترکان ایجاد نشد.

 مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ضریب بهره‌مندی خانوارهای روستایی این استان از گاز ۱۰۰ درصد است و تمامی روستاهای دارای شرایط گازرسانی از این سوخت برخوردار هستند.

میربلوکی اظهار داشت: ضریب نفوذ گاز شهری استان ۱۰۰ درصد است و هم اینک ۳۳۲ هزار مشترک گاز در استان وجود دارد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرده است: از امروز دمای هوا روند افزایشی دارد و تا اواسط هفته مردم استان افزایش نسبی دمای هوا را تجربه می کنند. 

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.   

نظر شما