شناسهٔ خبر: 45922098 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

برای نخستین بار در شهرهای جدید؛

اساسنامه منازل مسکن مهر پردیس ابلاغ شد

اساسنامه منازل مسکن مهر شهر جدید پردیس به منظور کاستن از حجم پرونده‌های حقوقی مربوط به ساکنان واحدهای مسکن مهر این شهر جدید ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شرکت عمران شهر جدید پردیس، به دنبال برگزاری جلسات متعدد و پیرو نشست و پیگیری معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران و دادستان شهرستان پردیس، اساسنامه منازل مسکن مهر در شهر جدید پردیس از ۶ اسفندماه به کلیه مدیران بلوک‌های فازهای ۱۱، ۹ قدیم، ۵ و ۹ جدید، ۸، ۵ و ۳ ابلاغ شد.

این اساسنامه بر اساس قانون تملک آپارتمان‌ها تهیه و در مورد کلیت ساختمان از جمله اداره آن و نحوه حل و اختلاف ساکنین، مالکین و اعضای هیئت مدیره از طریق داوری تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف شده است.

با اعلام مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، با ابلاغ این اساسنامه بسیاری از اختلافات به حداقل خواهد رسید و قطعا شاهد کم شدن تشکیل پرونده‌های حقوقی مربوط به ساکنین واحدهای مسکن مهر در محاکم قضایی خواهیم بود.

به گفته هدایت این اتفاق برای اولین بار در شهرهای جدید در شهر جدید پردیس افتاده است و با این اساسنامه امیدواریم ساکنان بتوانند در فضایی قانونمند، زندگی خوب و راحتی داشته باشند. 

در ابلاغیه مدیرعامل شرکت عمران به کلیه مدیران بلوک‌های مساکن مهر آمده است: 
«احتراما، در راستای نامه شماره ۶۲۱۴/۱۰۱۸/۹۰۰۱ مورخ ۹۹/۱۱/۰۴ دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در خصوص تدوین اساسنامه مساکن مهر، به پیوست تصویر اساسنامه ساختمان بلوک‌هایی مساکن مهر فازهای ۱۱، ۹ قدیم، ۵ و ۹ جدید، ۸، ۵ و ۳ در ۷۸ ماده وفق قانون تملک آپارتمان‌ها مصوب ۱۶/۱۲/۱۳۴۳ و آیین نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۴۷/۲/۸ تدوین و تایید شده از سوی معاونت محترم پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، دادستان محترم شهرستان عمومی و انقلاب و ریاست محترم دادگستری شهرستان پردیس و شرکت عمران پردیس جهت اطلاع و اقدام وفق مواد اساسنامه تدوینی ارسال می‌گردد. مقتضی است من بعد اداره ساختمان و مرجع حل و فصل کلیه اختلافات فی مابین مالکین، ساکنین و اعضای هیئت مدیره در خصوص امورات مربوط به ساختمان طبق اساسنامه ارسالی رسیدگی گردد. لیکن در صورت عدم اقدام وفق اساسنامه تدوین شده، کلیه مسئولیت‌های جزایی و مدنی ساختمان به عهده مدیر بلوک و اعضای هیئت مدیره می‌باشد.»

نظر شما