شناسهٔ خبر: 45915493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورود به آرامستان‌های بیرجند ممنوع است

بیرجند - ایرنا - فرماندار بیرجند گفت: براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا ورود به آرامستان‌های بیرجند و روستاهای بخش مرکزی این شهرستان و هرگونه تجمع در این مکان‌ها تا پایان سال جاری ممنوع است.

صاحب‌خبر -

علی ناصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه‌های متولی و شهرداری مسدودسازی مسیرهای دسترسی و اطراف آرامستان بیرجند انجام می‌شود و تا پایان سال از ورود شهروندان به آرامستان ممانعت بعمل خواهد آمد.

وی به شیوع ویروس جهش یافته (ویروس انگلیسی) در شهرستان بیرجند و افزایش سرعت انتقال ویروس جدید حتی در فضای آزاد اشاره کرد و افزود: توسط مرکز بهداشت برای درمان و قرنطینه مبتلایان به ویروس جهش یافته و نیز شناسایی افرادی که با آنها در ارتباط بوده‌اند، اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی گفت: خودروهایی که اطراف آرامستان و مکان‌های توقف ممنوع پارک کنند توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

فرماندار بیرجند از شهروندان خواست برای صیانت از سلامت جامعه و کنترل و جلوگیری از بروز پیک چهارم شیوع کرونا، اکیدا از ورود به آرامستان‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: بدیهی است نیروی انتظامی از هرگونه ورود به آرامستان‌ها جلوگیری خواهد کرد.

ناصری گفت: همچنین پیرو مصوبات ستاد استانی کرونا، باشگاه‌های ورزشی غیراستاندارد و فاقد تهویه و نقض کننده پروتکل‌های بهداشتی، اماکن عرضه مواد غذایی و مراکز شلوغ و فاقد صلاحیت‌های بهداشتی از این هفته پلمب می‌شوند.

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی، هشت شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و فقط سه شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد که نسبت به شرایط قبلی کمتر شده است.

آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشانگر تغییر رنگ ۲ شهرستان خراسان جنوبی از آبی به زرد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز پنجشنبه گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی که منتشر شد، شهرستان‌های سرایان و بشرویه از وضعیت آبی به زرد تغییر رنگ دادند.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: همچنین شهرستان قاینات که در ۲ هفته اخیر نارنجی بود، به زرد تغییر رنگ داد.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های درمیان، سربیشه و خوسف در وضعیت آبی (کم خطر) و شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

نظر شما