شناسهٔ خبر: 45915469 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نیم فصل اول لیگ برتر، جذابیت خاصی نداشت/ بازیکن سالاری همیشه در فوتبال ما بوده است

قاسمپور، کارشناس فوتبال کشورمان گفت: نیم فصل اول لیگ برتر، جذابیت خاصی نداشت و بازی‌های خوبی را از تیم‌ها شاهد نبودیم.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ ۰۷:۰۱
کد خبر ۷۶۷۸۶۵۰
دانلود PDF

قاسمپور، کارشناس فوتبال کشورمان گفت: نیم فصل اول لیگ برتر، جذابیت خاصی نداشت و بازی‌های خوبی را از تیم‌ها شاهد نبودیم.

ابراهیم قاسمپور، پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کیفیت نیم فصل اول لیگ برتر، اظهار کرد: لیگ امسال جذابیت خاصی نداشت و بازی های خوبی را از تیم ها شاهد نبودیم؛ یکی از دلایلی که به نبود جذابیت در دیدارها منجر شد، نبود تماشاگران در استادیوم ها بود.

او افزود: هواداران با حضور خود در ورزشگاه ها، شور و هیجان را به بازی ها تزریق می‌کردند اما در دیدارهای نیم فصل شاهد بازی های سوت و کوری بودیم.

گل محمدی بازیکنان را بسیار خوب مدیریت می‌کند

قاسمپور در خصوص عملکرد تیم های استقلال و پرسپولیس، بیان کرد: استقلال در نیم فصل نخست لیگ بیستم فراز و نشیب های زیادی داشت. همچنین مشکلات زیاد این تیم از جمله نبود امکانات و مسائل مالی روی روند بازی این تیم بسیار تاثیرگذار بودند. البته مشکلات مالی در همه تیم ها دیده می شوند؛ به عنوان مثال باشگاه صنعت نفت آبادان که وزارت نفت باید بودجه این تیم را تامین کند و این کار را انجام نمی دهد؛ اما از سوی دیگر وزارت ورزش و جوانان هر طور شده بودجه استقلال و پرسپولیس را تامین می کند. باید این را هم گفت که باشگاه های بزرگ، مشکلاتشان هم بزرگ است.

او ادامه داد: حواشی استقلال را باید محمود فکری به عنوان سرمربی تیم کنترل کند. در تیم پرسپولیس، یحیی گل محمدی بازیکنان را بسیار خوب کنترل می‌کند. شاید مشکلات آن ها کمتر از استقلالی‌ها باشد اما گل محمدی بسیار خوب مدیریت تیمش را انجام می دهد و استرس به بازیکنان انتقال نمی‌دهد.

مدیران و کادر فنی استقلال باید حواشی را از تیم دور کنند

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران، گفت: فکری مربی جوانی است و باید صبر خودش را بالا ببرد. استقلال تیم خوبی است و بازیکنان باکیفیتی در این تیم حضور دارند. به شرطی که مدیران و کادر فنی این تیم بتوانند حواشی را از بازیکنان دور کنند، این تیم می تواند در نیم فصل دوم نتایج خوبی را کسب کند. در مجموع به نظر می رسد که پرسپولیس روند سال گذشته خود را در پیش گرفته است. درست است که این تیم در ابتدای مسابقات در صدر جدول حضور نداشت اما رفته رفته توانست امتیازات لازم را کسب کند و به عنوان قهرمانی نیم فصل برسد.

او بیان کرد: پرسپولیس در خط حمله مُهره های هجومی خودش را در اختیار نداشت و در بازی های آخر خود به قول فوتبالی ها اقتصادی و با برد های یک بر صفر بازی ها را پشت سر می گذاشت؛ اما گل محمدی توانست از بازیکنان جدید و جوان خود به خوبی بهره ببرد و آن ها به خوبی در تیم جا افتادند.

بازیکن سالاری همیشه در فوتبال ما بوده است

کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با نارضایتی برخی از بازیکنان در نیمه‌های فصل از قراردادهای ابتدای فصل که به امضا رسانده اند، بیان کرد: این موضوع نمونه بارز بازیکن سالاری است. مگر می‌شود بازیکنی که با باشگاه خود قرارداد دارد، در نیمه‌های فصل بگوید من می‌خواهم جدا شوم! حتما بازیکنی که تصمیم به چنین کاری می‌گیرد، در قرارداد خود بندی داشته است که به راحتی بتواند این کار را انجام دهد. این موارد ضعف مدیران باشگاه‌ها را نشان می دهند. بازیکن باید تابع مقررات باشگاه خود باشد و کارش را به نحو احسن انجام دهد. متاسفانه بازیکن سالاری همیشه در فوتبال ما بوده است.

او ادامه داد: قراردادی که بسته شده است را نمی توان فسخ کرد. مگر می شود گفت که مثلا من ماشین و خانه ام را ارزان فروخته ام و حالا باید آن ها را پس بگیرم و گران‌تر بفروشم. حتما اگر چنین اتفاقاتی هم در فوتبال ما رخ داده اند، با رضایت مدیران بوده است.

قرارداد آبکی، دلیل انتقال مربیان از تیمی به تیم دیگر است

قاسمپور در خصوص انتقال مربیان از تیمی به تیم دیگر، اعتقاد داشت: اگر مربی یا بازیکنی که با یک تیم قرارداد داشته است، به تیم دیگر منتقل شود، از نظر اخلاقی جالب نیست و به دور از مرام پهلوانی است؛ مرامی که ما سنگش را به سینه می‌زنیم. حتما آن قرارداد آبکی است که مربی وسط فصل جدا می‌شود. باشگاه ذوب آهن نسبت به نفت مسجدسلیمان از وضعیت مالی بهتری برخوردار است. باید بندهایی در قرارداد قید شوند که مربی یا بازیکن به راحتی تیم را ترک نکنند. یا به قرارداد بستن وارد نیستیم یا این که نقش دلال‌ها در این موضوع پر رنگ است.

او اضافه کرد: این موضوع مثل جامعه است. یک روز می‌گویند گوشت گران شد، روز بعد می‌گویند روغن گران شد و این داستان ادامه پیدا می‌کند. فوتبال هم به همین شکل است ما ایرادها را می‌گوییم و راهکار هم ارائه می‌دهیم اما کسی گوش شنوا ندارد. یک زمان منشوری‌ها را به لیگ یک فرستادند و با نظارت کم موضوع بدتر شد.

بازیکن میلیاردی نمی‌تواند یک پاس ۷۰ متری مثل کریم باقری بدهد

سرمربی اسبق شاهین بوشهر درباره تغییرات زیاد روی نیمکت تیم‌ها، گفت: سال گذشته اگر اشتباه نکنم یک مربی ۳ باشگاه عوض کرد. کاش این مربی حداقل نتیجه می‌گرفت. این مربی یا کنار گذاشته می‌شد، یا این که هنوز امضایش خشک نشده بود جای دیگری را پیدا می‌کرد. به احتمال زیاد دست‌هایی در کار هستند و افرادی از این جا به جایی‌ها منافع کسب می‌کنند. داخل خود باشگاه‌ها هم شاید افرادی بدشان نیاید، این اتفاقات رخ دهند.

او ادامه داد: منِ قاسمپور با این همه اعتبار و سابقه، یک میلیارد تومان ندارم اما بازیکنی برای یک سال ۵ یا ۶ میلیارد تومان پول می‌گیرد. درست است که شرایط فرق کرده اما کاش بازیکن می‌ارزید. این بازیکن میلیاردی یک پاس ۷۰ متری مثل کریم باقری نمی‌تواند ارسال کند یا این که خلاقیت بازیکنانی مثل ناصر محمدخانی، حمید درخشان، حسن روشن و ... را ندارد. این موضوع مثل پراید است. پرایدی که ۱۰ میلیون تومان هم نمی‌ارزد، اما ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما