شناسهٔ خبر: 45915467 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

منچسترسیتی – وستهام/ مصاف صدرنشین با پدیده لیگ

هفته بیست و ششم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (شنبه) با برگزاری ۴ دیدار آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -
گروه دنیای ورزش ورزشی
تاریخ انتشار ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ ۰۷:۰۱
کد خبر ۷۶۷۸۸۰۸
دانلود PDF
نظر دادن

هفته بیست و ششم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (شنبه) با برگزاری ۴ دیدار آغاز می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (شنبه) در اولین روز از هفته بیست و ششم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس ۴ دیدار برگزار می‌شوند که در مهم‌ترین بازی‌ها منچسترسیتی میزبان تیم وستهام خواهد بود و یاران علیرضا جهانبخش در برایتون برابر وست بروم به میدان می‌روند.

منچسترسیتی - وستهام

امروز در اولین بازی هفته بیست و ششم از ساعت ۱۶ منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد میزبان تیم وستهام خواهد بود. آبی پوشان منچستر از ۲۵ بازی ۵۹ امتیاز کسب کرده اند و مقتدرانه در صدر جدول لیگ قرار دارند و وستهام نیز با ۴۵ امتیاز از همین تعداد بازی در رتبه چهارم ایستاده است.

وستهام را می‌توان پدیده این فصل از رقابت‌های لیگ جزیره دانست. این تیم که فصل گذشته را با قرار گرفتن در رتبه شانزدهم به پایان رساند، این فصل از همان ابتدا خود را به عنوان یکی از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا مطرح کرده است. البته این تیم برای کسب سهمیه رقابت تنگاتنگی با تیم‌های دوم تا هفتم جدول دارد، چکش‌ها (لقب وستهام) برای قرار گرفتن در جمع ۴ تیم برتر به ۳ امتیاز این بازی نیاز مبرم دارند، زیرا آن‌ها با چلسی رده پنجمی فقط ۲ امتیاز فاصله دارند و تزلزل در بازی‌های پیش رو باعث از دست رفتن رتبه چهارم خواهد شد. با روندی که در پیش گرفته است، قرار گرفتن در جمع ۴ تیم برتر جزیره دور از دسترس شاگردان دیوید مویس (سرمربی وستهام) نیست.

تیم منچسترسیتی هم نیازی به معرفی ندارد، این تیم ۷ هفته است که صدر جدول را در اختیار گرفته و حالا با نزدیک‌ترین تعقیب کنندگان خود یعنی منچستریونایتد و لسترسیتی ۱۰ امتیاز فاصله انداخته است. سیتی که در ماه‌های اولیه فصل جاری با دوران اوج خود فاصله داشت، از اواسط دسامبر به بعد در همه رقابت‌ها پیروز میدان بوده است. به نظر می‌رسد تیم گواردیولا با این روند، پیش از پایان فصل قهرمانی خود را مسجل خواهد کرد.

تیم فوتبال منچسترسیتی چهارشنبه شب با پیروزی ۲ بر صفر برابر بورسیا مونشن گلادباخ در لیگ قهرمانان اروپا، نوزدهمین پیروزی پیاپی خود را در این فصل جشن گرفت و حالا در بازی امروز به دنبال آن است که به بیستمین پیروزی متوالی دست یابد.

هر ۲ تیم در آخرین بازی خود در لیگ به پیروزی دست یافته اند، وستهام در آخرین بازی لیگ ۲ بر یک تاتنهام را از پیش رو برداشت و منچستر سیتی در آخرین بازی لیگ، یک بر صفر آرسنال را شکست داد.

نکات آماری

  • منچسترسیتی در ۱۰ بازی اخیر خود برابر وستهام در لیگ جزیره شکستی نداشته و در این دیدار‌ها ۸ پیروزی و ۲ تساوی کسب کرده است.
  • وستهام در ۱۱ سفرش به ورزشگاه اتحاد، در ۱۰ بازی  شکست خورده و حالا به دنبال آن است که برای اولین بار طی ۵ سال اخیر مقابل این تیم در ۲ بازی رفت و برگشت شکست نخورد.
  • منچسترسیتی پس از شکست ۵ بر ۲ برابر لسترسیتی در ماه سپتامبر، در ۱۵ بازی خانگی در تمام رقابت‌ها فقط ۳ گل دریافت کرده و در این بازی‌ها ۱۳ پیروزی و ۲ تساوی داشته است.
  • سیتیزن‌ها در تمام ۶ بازی اخیر خود در خانه بدون دریافت گل به پیروزی رسیده اند.

  • وستهام در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۲ امتیاز کسب کرده است که از این نظر پس از منچسترسیتی (۳۳ امتیاز) در رتبه دوم قرار دارد.
  • وستهام در ۹ بازی خود در سال ۲۰۲۱ در ۷ بازی به پیروزی رسیده است. در حالی که در سال ۲۰۲۰ آن‌ها تا هفته بیست و سوم به پیروزی هفتم خود دست پیدا نکرده بودند.
  • وستهام از ۶ بازی اخیر خود در لیگ جزیره صاحب ۴ پیروزی، یک تساوی و یک شکست شده، در حالی که منچسترسیتی از این تعداد بازی صاحب ۶ پیروزی شده است.
  • اگر منچسترسیتی بتواند در این بازی کلین‌شیت کند، اولین تیمی خواهد شد که در ۱۸ بازی پیاپی در لیگ فقط ۴ گل دریافت کرده است. آرسنال در فصل ۹۹- ۱۹۹۸ و منچستریونایتد در فصل  ۸-۲۰۰۷ در ۱۷ بازی ۴ گل دریافت کردند، اما هیچ تیمی نتوانسته است آماری بهتر از این  بر جای بگذارد.
  • خط دفاعی منچسترسیتی به لطف حضور روبن دیاز، بهترین خط دفاعی در پنج لیگ برتر اروپا است. این تیم در این فصل ۱۵ گل دریافت کرده است.
  • منچستر سیتی از ۱۲ بازی خانگی ۲۹ امتیاز کسب کرده است و بهترین کارنامه را در بازی های خانگی در لیگ جزیره دارد.
  • شاگردان دیوید مویس از ۴ بازی آخر خود در لیگ، ۳ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و با اعتماد به نفس به ورزشگاه اتحاد قدم می‌گذارند.
  • با وجود آن که وستهام در خانه آمار بسیار خوبی دارد، اما در ۶ بازی از ۱۲ بازی خارج از خانه از جمله برابر آرسنال، لیورپول و چلسی متحمل شکست شده است.

وست برومویچ - برایتون

در دیگر بازی حساس امروز به لحاظ جدولی، تیم‌های پایین جدولی وست بروم و برایتون از ساعت ۱۸:۳۰ رو به روی هم قرار می‌گیرند.

یاران علیرضا جهانبخش در تیم برایتون از ۲۵ بازی ۲۶ امتیاز کسب کرده و در رتبه شانزدهم جای گرفته اند و با منطقه سقوط فقط ۴ امتیاز فاصله دارند؛ در حالی که وست بروم از همین تعداد بازی فقط ۱۴ امتیاز اندوخته و در رتبه نوزدهم جدول ۲۰ تیمی لیگ جزیره جای گرفته است.

شاید به نظر برسد که برایتون تیم برتر این بازی باشد، اما نکته قابل توجه این است که وست بروم در ۱۰ بازی خانگی خود برابر برایتون هرگز شکست نخورده و در این دیدار‌ها به ۶ پیروزی و ۴ تساوی دست یافته است.

برایتون هم از ۱۱ بازی آخر خود برابر وست بروم، تنها در یک بازی آن هم سپتامبر سال ۲۰۱۷ به پیروزی ۳ بر یک دست یافته است.

وست بروم در ۷ بازی اخیر خود در لیگ نتوانسته به پیروزی دست پیدا کند و ۳ تساوی و ۴ شکست داشته است. این تیم در ۷ بازی خانگی اخیر خود هم ۲ تساوی و ۵ شکست داشته است.

وست بروم تا این جای فصل، ۵۵ گل دریافت کرده و بدترین عملکرد دفاعی را داشته است.

برایتون در ۶ بازی اخیر خارج از خانه در یک بازی شکست خورده و در ۵ بازی دیگر ۳ تساوی و ۲ پیروزی کسب کرده است.

بیشتر بخوانید

  • ناگلزمن در یک قدمی نیمکت منچستریونایتد
  • لیگ برتر انگلیس/ پیروزی برایتون در غیاب جهانبخش

انتهای پیام/

نظر شما