شناسهٔ خبر: 45915328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درخواست مجمع نمایندگان استان اصفهان برای فعالیت مجدد طرح انتقال آب بهشت‌آباد

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در نامه‌ای به رئیس جمهور از وی درخواست کرد با توجه به تهیه پیوست محیط زیستی طرح انتقال آب بهشت‌آباد دستور لازم برای فعالیت مجدد این پروژه را صادر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مسعود خاتمی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور از وی خواست با توجه به رفع موانع زیست محیطی طرح انتقال آب بهشت‌آباد، دستور لازم برای فعالیت مجدد این پروژه را صادر کند.

در این نامه آمده است: اصفهان با جمعیتی بالغ بر پنج و نیم میلیون نفر حیات خویش را مرهون شاهرگ حیاتی این استان یعنی رودخانه زاینده‌رود بوده که متاسفانه در سال‌های اخیر عوامل متعددی موجب خشکی آن و در شرف نابودی قرار گرفتن کشاورزی در این استان شده است. همچنین آب شرب مردم استان با چالش‌های جدی، از سوی دیگر سیاستگذاری غلط و برداشت‌های بی‌رویه آب از سرچشمه زاینده‌رود و حوضه آبریز آن موجب گردیده تا حقابه‌داران و کسانی که از دیر زمان از حیث قانونی و شرعی مالک آب زاینده‌رود می‌باشند از آن محروم شوند.

در ادامه این نامه تصریح شده است: دولت محترم بابت جبران برداشت‌ها طرح انتقال آب بهشت آباد را  قریب بیست سال است کلید زده ولی با کمال تاسف مدتی است سازمان حفاظت از محیط زیست به بهانه عدم وجود پیوست محیط زیستی این طرح را متوقف نموده و اکنون پس از پاسخگویی به همه سوالات این سازمان و مهیا شدن پیوست مذکور هنوز در صدور این مجوز تعلل می‌ورزد.

در پایان نامه آمده است: مستدعی است با توجه به اینکه از قرار مسموع تصمیم و صدور مجوز محیط زیستی طرح انتقال آب بهشت آباد به ریاست جمهوری محترم سپرده شده است، شایسته است دستور فرمایید نسبت به صدور مجوز لازم اقدام گردد.

انتهای پیام/۶۳۰۵۵/آ ۳۰/

نظر شما