شناسهٔ خبر: 45914817 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

دیگه چه خبر؟

صاحب‌خبر -

اهمیت برجام به روایت معاون سپاه قدس

 خبر اول اینکه، معاون اقتصادی سپاه قدس، مذاکرات برجام را درست و منطقی توصیف کرد و گفت: این مذاکرات به جامعه جهانی نشان داد که جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال تنش‌زدایی است.به گزارش ایرنا،رستم قاسمی در یک نشست خبری افزود: مذاکراتی که منجر به تفاهمنامه برجام شد تصمیم دولت و حاکمیت بود اما امریکا یکطرفه از این تفاهمنامه خارج شد. وی درخصوص آینده برجام هم گفت: بخشی از این مسئولیت برعهده امریکا و دولت جدید آنها است و در داخل هم باید از نظر اقتصادی چنان به قدرت برسیم تا در موضع قدرت قرار گرفته و مذاکره کنیم. وی همچنین گفت که بیشترین توسعه و پیشرفت کشور در حوزه صنعت نفت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر مربوط به زمان تحریم‌هایی است که دشمنان نظام به سرکردگی استکبار جهانی ظالمانه علیه مردم ایران اعمال کردند.

طعنه تند نماینده تهران به احمدی نژاد

 خبر دیگر اینکه، بعد از ادعاهای محمود احمدی‌نژاد علیه غلامعلی حداد عادل و پاسخ این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که ادعای «دست بوسی فرح» را تکذیب کرده بود، سید نظام‌الدین موسوی نماینده تهران در مجلس هم انتقاد تندی علیه احمدی‌نژاد مطرح کرد.به گزارش ایرنا، موسوی در توئیتی نوشت: «فارغ از این که اصل ادعای آقای احمدی‌نژاد درباره دکتر حداد عادل بی‌اخلاقی و دروغ محض است، انسان از دستبوسی فرح برسد به دستبوسی امام، خیلی شرف دارد به اینکه از دستبوسی امامش برسد به پابوسی و دریوزگی امریکا و استکبار.»

توصیه نظریه پرداز مشهور امریکایی به بایدن

 شنیدیم که، «استفان ولت»، نظریه‌پرداز مشهور امریکایی و استاد روابط بین‌الملل روز جمعه شرط امریکا برای اینکه ابتدا ایران باید به تعهدات برجامی خود برگردد را بدور از واقعیت و دیپلماسی خواند. به گزارش جماران او در توئیتی نوشت: اگر دولت بایدن بازگشت به برجام را با اصرار بر اینکه «ایران گام اول را بردارد» خراب کند - با اینکه این امریکا بود که در سال ۲۰۱۸ با وجود پایبندی کامل ایران توافق را ترک کرد - نشان می‌دهد که آنها به آن اندازه‌ای که ادعا می‌کنند در دیپلماسی ماهر نیستند.

بازداشت اخلالگر بازار بورس در اصفهان

 با خبر شدیم که، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که بدون هیچ گونه مجوز قانونی با تشکیل یک تیم اقدام به سبد گردانی بورس و جذب نقدینگی می‌کرد خبر داد. به‌گزارش پایگاه خبری پلیس، کامران ریاحی از پلمب دفتر فرد مذکور با دستور مقام قضایی خبر داد و گفت: همچنین در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم با وجود اینکه فاقد مدارک تحلیل‌گری از سازمان بورس بوده، با راه‌اندازی کانال و تعدادی اکانت در فضای مجازی اقدام به عضو‌گیری و جذب افراد به سرمایه‌گذاری در بازار بورس می‌کرده است.

خنثی شدن یک عملیات تروریستی در غرب کشور

 یک خبر دیگر اینکه، وزارت اطلاعات از خنثی شدن یک عملیات ترور و هلاکت دو تروریست که قصد انجام عملیات در پیرانشهر را داشتند خبر داد.به گزارش «ایران» بعدازظهر چهارشنبه روابط عمومی وزارت اطلاعات اعلام کرد با همکاری اداره کل اطلاعات آذربایجان غربی و قرارگاه حمزه سید الشهدا یک تیم دو نفره که با هدایت گروهک تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق به‌دنبال ترور بودند تحت رصد قرار گرفت و طی درگیری مسلحانه به هلاکت رسیدند. از این تروریست‌ها که قصد انجام عملیات تروریستی در پیرانشهر را داشتند دو قبضه اسلحه کلاشنیکف و نارنجک جنگی و مهمات به‌دست آمده است.

اسرائیل به‌دنبال تشکیل ائتلافی جدید علیه ایران

 دست آخر اینکه، یک شبکه صهیونیستی گزارش داد که اسرائیل در حال گفت‌وگو با سه کشور عربی به منظور پاسخ به «تهدید ایران» می‌باشد. به گزارش ایسنا، بر این اساس اسرائیل در حال گفت‌وگو با عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین می‌باشد تا ائتلاف دفاعی را تشکیل دهد. از سوی دیگر خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) روز پنجشنبه گزارش داد، «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد این کشور با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌و‌گو کرده است. بر اساس این گزارش، دو طرف در این تماس تلفنی بر «اهمیت مشارکت کشورهای منطقه در هر گونه مذاکره احتمالی درباره موضوع هسته‌ای ایران» تأکید کرده‌اند و در عین حال خواستار شده‌اند، این مذاکرات «شامل مسائل گسترده‌تری» شود. این در حالی است که مقامات کشورمان بارها تأکید کرده‌اند هیچ کشور ی به‌گفت‌و‌گوهای هسته‌ای اضافه نخواهد شد. این در حالی است که انور قرقاش مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات با تأکید بر مسیر دیپلماتیک امارات با تهران گفت که ایجاد اولویت دولت جو بایدن رئیس جمهوری امریکا در حرکت بر مدار دیپلماسی با ایران درست است.به گفته وی به غیر از دیپلماسی امارات هیچ گزینه دیگری را در مواجهه با ایران نمی‌بیند.وی تهدیدهای مقام‌های رژیم صهیونیستی برای استفاده از گزینه نظامی در برابر ایران را بسیار خطرناک دانست و تأکید کرد که کشورش فقط دنبال گزینه‌های دیپلماتیک برای رسیدگی به این مسائل است.

برچسب‌ها:

نظر شما