شناسهٔ خبر: 45914430 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

انفجار کشتی خودروبر اسرائیلی در دریای عمان

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: یک کشتی با نام "ام وی هلیوس ری"  متعلق به یک اسرائیلی در دریای عمان با انفجارهایی در بدنه خود مواجه شد.
 یک مقام وزارت دفاع آمریکا در این رابطه گفت: انفجار در هر دو طرف بدنه کشتی حفره‌هایی ایجاد کرده است. علت انفجار به سرعت قابل تشخیص نبوده است.بر اساس بانک داده‌های کشتیرانی سازمان ملل، این کشتی خودروبر به یک شرکت اسرائیلی به نام "ری شیپینگ" با مقر تل‌آویو تعلق دارد و از سوی شرکتی با مقر جزیره مستقل "آیل او من" (Isle of Man) به ثبت رسیده است. این جزیره مستقل در ۴۸ کیلومتری غرب بریتانیا قرار دارد.سازمان "عملیات تجارت دریایی بریتانیا" اعلام کرد که "تحقیقات در جریان است و کشتی و خدمه آن در سلامت هستند".
یک مقام وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن به رویترز گفت که کشتی در اثر انفجاری که بالای سطح آب صورت گرفته آسیب دیده و حفره‌هایی در دو سوی بدنه کشتی ایجاد کرده است.
رادیو "کان" اسرائیل صاحب کشتی را "رامی اونگار" اعلام کرد و به نقل از او گفت: «آسیب کشتی از دو حفره با قطر یک متر و نیم تشکیل شده، اما برای ما هنوز روشن نیست که این حفره‌ها در اثر انفجار یک موشک ایجاد شده و یا یک مین که به بدنه کشتی وصل بوده است.»رامی اونگار افزود: «به موتور کشتی آسیبی نرسیده و خدمه نیز صدمه ندیده‌اند. ما هنوز نمی‌دانیم که این رویداد در اثر تنش‌ها میان ایران و آمریکا صورت گرفته، یا به این دلیل که صاحب کشتی یک اسرائیلی بوده است.»شرکت امنیت دریایی "دریاد گلوبال" گفته است که این کشتی از مبدأ بندر الدمام عربستان سعودی در حاشیه خلیج فارس به مقصد سنگاپور در حرکت بود.ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است گفت که از این رویداد مطلع است و وضعیت را زیر نظر دارد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما