شناسهٔ خبر: 45914247 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

آر اس-5؛ کراس اوور عضلانی چینی با پیشرانه توربو و کروز کنترل تطبیقی(+عکس)

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4570 میلیمتر در طول، 1870 میلیمتر در عرض و 1720 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با 2700 میلیمتر است. وزن خالص خودرو از 1545 تا 1630 کیلوگرم محاسبه شده است.

صاحب‌خبر -

عصر ایران- آر اس-5(RS-5) یکی از محصولات صنعت خودرویی کشور چین است که از منظر طراحی ویژگی های جذابی را همراه خود دارد. البته مدتی قبل یکی دیگر از محصولات برند بائوجون با نام آر اس-7 را در گروه خودروی عصر ایران معرفی کردیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد.

در مطلب امروز سراغ RS-5 می رویم تا نگاهی به مشخصات این کراس اوور داشته باشیم که در بازار چین بین 15 تا 21 هزار دلار قیمت دارد.

نمای ظاهری

چراغ های اصلی بسیار باریک در قسمت دماغه یک فرمول تکراری برای این روزهاست که برای کراس اوورها از بلیزر گرفته تا انواع مدل های هیوندای استفاده شده است و حتی بسیاری از کمپانی های چینی نیز نمونه هایی با این الگو را ارائه کرده اند.

اما آنچه که موجب تفاوت آر اس-5 در نمای ظاهری می شود به خطوط و زوایایی باز می گردد که روی بخش های مختلف بدنه مانند درپوش موتور، فندرها(گلگیر) و درب ها ایجاد شده است. با توجه به آنچه مطرح شد؛ مشاهده می کنیم که فندرها همانند یک بخش مجزا در بدنه خودرو کاملا مشخص و برجسته شده اند خط شانه و نمای جانبی نیز دقیقا همین وضعیت را دارد و براحتی می توان تمامی اجزا را تفکیک شده، مشاهده کرد.

چراغ های اصلی عقب در قسمت میانی با یکدیگر ارتباط دارند و آنجا نیز منظره زیبایی را ایجاد کرده اند.

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4570 میلیمتر در طول، 1870 میلیمتر در عرض و 1720 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با 2700 میلیمتر است. وزن خالص خودرو از 1545 تا 1630 کیلوگرم محاسبه شده است.

رینگ ها در حالت استاندارد 18 اینچی هستند.

پیشرانه

در بخش پیشرانه تمام تریم ها از نمونه 4 سیلندر توربوشارژ 1.5 لیتری با 147 اسب بخار خروجی و گشتاور250 نیوتن متر استفاده شده است. در بخش جعبه دنده نیز نمونه 8 سرعته سی وی تی و 6 سرعته دستی ارائه می شوند. خودرو فاقد سامانه تمام چرخ محرک است.

ظرفیت باک 60 لیتر و شاخص مصرف برای نمونه مجهز به جعبه دنده سی وی تی به ترتیب زیر گزارش شده است:

در شهر 10.5 لیتر، در بزرگراه 6.6 لیتر و در حالت ترکیبی 8 لیتر.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است.

کابین

در تصاویر فضای داخلی کابین یک محیط باکیفیت به نظر می رسد که البته برای قضاوت دقیق باید آنرا از نزدیک مورد بررسی قرار داد. الگوی طراحی کنسول جلو و نمایشگر اصلی سیستم سرگرمی نیز متفاوت و جذاب به نظر می رسد. نمایشگر کیلومتر نیز از نوع تمام دیجیتال است تا فناورانه های این محیط نیز کاملا بروز شده، باشد.

از امکانات کابین می توان به سیستم تهویه اتوماتیک(آپشن)، استارت دکمه ای(آپشن)، درب صندق الکتریکی بدون نیاز به دخالت دست برای بازشدن(آپشن)، اسکای روف(آپشن)، نورپردازی داخلی(آپشن)، بلوتوث، پشتیبانی از فرمان های صوتی(آپشن)، استراحتگاه دست، تنظیم الکتریکی صندلی راننده و سرنشین(آپشن)، گرم کن و تهویه صندلی ها(آپشن)، چرم دور فرمان(آپشن)، پاور ویندوز جلو و عقب، گرم کن و تنظیم الکتریکی آینه ها(آپشن)، سنسور باران(آپشن)، برف پاک کن عقب(آپشن) و ... اشاره کرد.

ایمنی

در این قسمت ویژگی هایی شامل: ورود بدون کلید(آپشن)، کروز کنترل تطبیقی(آپشن)، رادار پارک جلو و عقب، دوربین پانورامیک(آپشن)، نشانگر فشار باد لاستیک(آپشن)، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری(آپشن)، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی، هدلایت اتوماتیک(آپشن)، نوربالا و پایین تطبیقی(آپشن)، ایزوفیکس صندلی کودک، ایربگ و ... قابل اشاره هستند.

مازیار دانیالی

بیشتر بخوانید:

*بائوجونRS-7 ؛ شاسی بلند میان سایز چینی معرفی می شود (+تصاویر)

*بائوجون RC-5؛ سدان 8500 دلاری چینی که بیشتر به کراس شباهت دارد! (+تصاویر)

*یک خودرو با 4 برند متفاوت!/ شاسی بلند جدید "ام جی" (+تصاویر)

*RC-6؛ سدان چینی اسپرت با طراحی ترکیبی متفاوت! (+عکس)

 

 

نظر شما