شناسهٔ خبر: 45914069 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

8 بازار میوه و تره‌بار به 12محله شهر اضافه می‌شود

امروز 8بازار میوه‌وتره‌بار به شهر تهران افزوده می‌شود تا شهروندان چند محله در روزهای پایانی سال، راحت‌تر به کالاهایی با قیمت دولتی و پایین‌تر از بازار آزاد، دسترسی داشته باشند. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -


امروز 8بازار میوه‌وتره‌بار به شهر تهران افزوده می‌شود تا شهروندان چند محله در روزهای پایانی سال، راحت‌تر به کالاهایی با قیمت دولتی و پایین‌تر از بازار آزاد، دسترسی داشته باشند.
به گزارش همشهری، 8میدان میوه و تره‌بار جدید امروز با حضور وزیر جهادکشاورزی و شهردار تهران، در 6پهنه مختلف پایتخت (شمال، شمال‌غرب، غرب، جنوب، شرق و جنوب‌شرق شهر) به بهره‌برداری می‌رسند. به این ترتیب محله‌های ارم در نزدیک تجریش، دربند، گلابدره، امامزاده قاسم(ع)، نوبنیاد، فرحزاد، شهرک قدس (شهرک غرب)، امامزاده عبدالله(ع)، راه‌آهن، امامت و مشیریه دارای میادین میوه و تره‌بار می‌شوند.
در همین خصوص، پیروز حناچی، شهردار تهران با اشاره به اینکه یکی از مصادیق تغییر نگاه مدیریت شهری در این دوره، توسعه میادین میوه و تره‌بار است، به همشهری گفت: «در شرایط اقتصادی موجود، کاری که برای میادین میوه و تره‌بار انجام دادیم، این بود که پراکنش آنها را در شهر تهران متناسب کردیم؛ یعنی شما در هر منطقه یک میدان بزرگ میوه و تره‌بار و تعداد زیادی میدان کوچک میوه و تره‌بار می‌بینید که تقریباً با یک کیفیت و قیمت، محصولاتی را در اختیار مردم قرار می‌دهند.» در همین ارتباط، سیدسعید راد، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران نیز گفت: «میادین میوه و تره‌بار به‌عنوان مصداق حق بر شهر، مکان‌هایی متعلق به عموم شهروندان و قابل دسترس برای همه گروه‌های جامعه هستند. این مراکز، ازجمله فضاهایی محسوب می‌شوند که تکاپوی زندگی روزمره در هر ساعت از طول روز در آنها جریان دارد و البته، نکته قابل تأمل در میادین، حضور برابر و حتی پررنگ تر زنان نسبت به مردان است. با چنین رویکردی، تلاش کرده‌ایم تا توسعه متناسب و متوازن میادین میوه و تره‌بار را به‌عنوان نمونه‌ای از تحقق شعار محوری مدیریت شهری در دوره اخیر مبنی بر تبدیل تهران به شهری برای همه شهروندان درنظر بگیریم؛ چراکه اعتقاد داریم میادین، فضاهایی برای همه شهروندان هستند.» به‌گفته راد با افزوده‌شدن 8 بازار جدید میوه‌وتره‌بار، حدود 350هزار شهروند تهرانی از خدمات این میادین بهره‌مند می‌شوند.

16بازار دیگر ساخته می‌شود
جدا از 8بازار میوه و تره‌باری که امروز به بهره‌برداری می‌رسند، احداث 16بازار جدید دیگر در دستور کار قرار دارد. این میادین که اغلب در محله‌های کم‌برخوردار و در 10منطقه شهر تهران واقع شده‌اند، نهایت تا پایان فروردین1400 تکمیل شده و افتتاح خواهند شد. اگرچه ممکن است برخی از آنها پیش از پایان سال99 آماده بهره‌برداری شوند.  میادین میوه و تره‌بار نقش مهمی در تامین مایحتاج خانواده‌ها و سبد خرید آنها با بهترین قیمت و سلامت حداکثری دارند، در دوران کرونا نیز با وجود فشارهای اقتصادی و حتی خسارت‌های وارده، نقش مهم خود را از این نظر ایفا کنند.
آمارهای سازمان میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران نشان می‌دهد که طی 11ماه اخیر، یارانه پنهان شهرداری تهران به اقتصاد خانواده‌هایی که از میادین میوه و تره‌بار خرید می‌کنند، 1202میلیارد تومان بوده است. این یارانه غیرمستقیم، در حالی است که طی چنین مدتی، میادین محصولات را با اختلاف قیمت 32 تا 47درصدی نسبت به میانگین قیمت محصولات مشابه در سطح شهر عرضه کرده‌اند.

نظر شما