شناسهٔ خبر: 45913350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

رئیس دفتر رئیس جمهور:

تلاش دولت حل مشکلات استان‌ها و کمک به رشد و توسعه متوازن کشور است

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس جمهور همدلی، همبستگی و همفکری بین مدیران استان اصفهان را رمز موفقیت در روند خوب توسعه این استان عنوان کرد و اظهارداشت افتتاح‌ پروژه‌های متعدد زیرساختی و توسعه‌ای در استان که بخشی از آنها امروز انجام شد نشان از توجه ویژه دولت به اصفهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان اصفهان تاکید کرد: تلاش دولت رفع مشکلات استانها و رشد و توسعه متوازن همه کشور است و با اختصاص اعتبارات لازم در این زمینه تلاش شده که به رغم مشکلات ناشی از تحریم‌های ناعادلانه دشمنان و همچنین کرونا، روند توسعه و پیشرفت کشور متوقف نشود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مشکل آب استان به عنوان یکی از موضوعات مهم که از سوی مدیریت استان مطرح شد، گفت: پروژه ملی انتقال آب خلیج فارس به استانهای مرکز فلات ایران از جمله اصفهان با پیگیری شخص رئیس جمهور در دستور کار است که لوله گذاری آن به زودی آغاز می‌شود و با اجرای این طرح مشکل آب مورد نیاز برای بخش صنعت حل خواهد شد و برای تامین آب شرب نیز با دستور رئیس جمهور ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

واعظی با بیان اینکه در جلسات مختلف با مدیران استان ظرف دیروز و امروز مشکلات و مسائل استان بررسی و برای حل آن با کمک و تلاش مدیریت استان و در سطح ملی تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد، اظهارداشت: صنعت اصفهان از ویژگیهای مهم استان است که برای حفظ و رونق آن باید همه تلاش خود را انجام دهیم.

واعظی همچنین توسعه اشتغال را از سیاست‌های جدی دولت عنوان کرد و گفت: با اجرای پروژه‌های زیرساختی در استان‌ها شاهد ایجاد اشتغال پایدار هستیم و به طور متوسط در هفت سال و نیم فعالیت این دولت سالانه ۵۰۰هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با اشاره به موضوع مطرح شده در زمینه نظارت دولت و قیمت کالاها در شب عید تاکید کرد: پیش‌بینی های لازم در این زمینه صورت گرفته و کالاهای مورد نیاز مردم از جمله میوه شب عید به اندازه کافی تامین شده است همه تلاش خود را به کار خواهیم بست که مردم با مشکل مواجه نشوند.

واعظی با بیان اینکه در سه سال گذشته تحریم‌های ناعادلانه و غیرقانونی دشمنان مشکلات زیادی برای مردم ایران به همراه داشته است، گفت: یکی از این مشکلات افزایش نرخ ارز بوده که ناشی از فشار حداکثری و تحریم اقتصادی آمریکاست که امیدواریم با لغو تحریم‌ها نرخ ارز به قیمت واقعی خود برسد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: همواره اعتقاد ما بر این بوده که نرخ امروز ارز واقعی نیست ضمن اینکه قیمت ارز دستوری تعیین نمی‌شود و این عرضه و تقاضاست که نرخ ارز را در بازار مشخص می‌کند.

واعظی همچنین نظارت بر کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش بی رویه آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: کنترل قیمت‌ها در همه ایام به ویژه در ایام پایانی سال یک امر ضروری است و سفره و معیشت مردم باید دغدغه همه ما باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور پس از جلسه شورای اداری استان اصفهان را به سمت تهران ترک کرد.

نظر شما