شناسهٔ خبر: 45913161 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مقام سابق دفاعی آمریکا:

پیوستن به برجام جان سربازان ما را نجات می‌دهد

ماریک وان مقام سابق وزارت دفاع آمریکا یک روز بعد از دستور بایدن برای حمله به شبه نظامیان در سوریه گفت: پیوستن آمریکا به توافق هسته‌ای می تواند جان سربازان ایالات متحده را نجات دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، ماریک وان مقام سابق وزارت دفاع در دولت باراک اوباما جمعه شب در گزارشی در نشریه هیل نوشت: حملات مرگبار علیه سربازان و دیپلمات‌های آمریکا در عراق دقیقا به این دلیل است که ایالات متحده نمی تواند مذاکرات خود با ایران درباره برنامه هسته‌ای را دوباره آغاز کند.

وان که سابقه ارائه تحلیل و گزارش در دفتر امنیت بین المللی و منع گسترش سلاح های هسته ای وزارت امور خارجه ایالات متحده دارد، تاکید کرد: در صورت پیوستن مجدد ایالات متحده به توافق هسته ای ایران، حملات گروه‌های شبه نظامی علیه آمریکایی هایی مستقر در عراق متوقف و یا به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

به نوشته ماریک وان، این اقدام (پیوستن مجدد ایالات متحده به توافق هسته ای ایران) یک تغییر خوشایند برای هزاران سرباز و دیپلمات آمریکایی است زیرا با توقف حملات، اعضای سرویس ایالات متحده و افسران خدمات خارجی اجازه پیدا می کنند منابع کمتری را صرف اقدامات حفاظت از نیروها کنند و زمان بیشتری را برای تمرکز بر ماموریت خود صرف خواهند کرد.

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما