شناسهٔ خبر: 45913147 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاد حقوق نوتردام: بایدن با حمله به سوریه قوانین بین‌الملل را نقض کرد

تهران- ایرنا- ماری الن استاد حقوق دانشگاه نوتردام با انتقاد از دستور جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای حمله به سوریه گفت: این اقدام قوانین بین‌الملل را نقض کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شبکه ای بی سی نیوز، ماری الن جمعه شب در پیام توییتری نوشت: بایدن رییس جمهوری آمریکا در حملات هوایی انتقام جویانه در سوریه قوانین بین‌المللی را نقض کرد.

الن در ادامه نوشت: بهبود شرایط مستلزم احترام به قانون و خودداری از استفاده از زور است.

استاد حقوق دانشگاه نوتردام تاکید کرد: منشور ملل متحد کاملاً روشن کرده است که استفاده از نیروی نظامی در خاک یک کشور مستقل خارجی فقط در زمان حمله مسلحانه به کشور مدافع، قانونی است.

الن خاطر نشان کرد: هیچ یک از این شرایط در حمله سوریه محقق نشده بود.

جان کربی سخنگوی پنتاگون پنجشنبه شب در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: به دستور رییس جمهوری بایدن، نیروهای ارتش آمریکا اوایل عصر پنجشنبه‌حملات هوایی علیه زیر ساخت‌های مورد استفاده گروه‌های شبه نظامی عراقی در شرق سوریه انجام دادند.

وی مدعی شد که  این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه  پرسنل آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدیدهای مداوم این افراد انجام شده است.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد که این حملات چندین تاسیسات واقع در یک نقطه کنترل مرزی را که توسط تعدادی از گروه‌های شبه نظامی استفاده می‌شد، از بین برد.

پیشتر دولت مسکو، اقدام نظامی آمریکا در سوریه را محکوم کرد و خواستار احترام به حق حاکمیت دولت دمشق شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد : دراین حمله به قلمرو یک کشور عضو مستقل سازمان ملل ضربه وارد شد. این یک نقض غیرقابل قبول قوانین بین الملل است.

برچسب‌ها:

نظر شما