شناسهٔ خبر: 45913121 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

تایید ۳ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در شهرستان کازرون

رئیس بیمارستان ولی‌عصر(عج) کازرون از تایید ۳مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) کازرون از تایید ۳ موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی ورود ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی به ایران و به ویژه گسترش شیوع آن در استان های همجوار که دارای ارتباط گسترده با استان فارس و شهرستان کازرون است، ابتلاء ۳مورد به این ویروس جهش یافته در شهرستان تأیید شد.

سجاد شرافت اظهار کرد: پس از گزارش موارد مشکوک به کرونای جهش یافته انگلیسی در یکی از مراکز درمانی کازرون، از موارد مبتلا به این ویروس، نمونه‌برداری و برای تایید نهایی به انستیتو پاستور ایران ارسال شد.

وی با بیان اینکه علائم ویروس جهش‌ یافته انگلیسی با ویروس کرونای کنونی تفاوت ندارد، ادامه داد: یافته‌ها نشان می‌دهد قدرت سرایت و بیماری زایی آن بسیار بالاتر است و بر همین اساس می‌تواند تعداد بیماران بدحال و میزان مرگ و میر را افزایش دهد.

شرافت با اشاره به اینکه بهترین راه درمان، پیشگیری است، بیان کرد: راه‌های پیشگیری از ابتلاء به ویروس جهش‌یافته و ویروس کرونای قبلی مشابه یکدیگر و شامل شست‌وشوی مکرر دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از سفرهای غیرضروری و عدم شرکت در تجمعات و استفاده از ماسک و در خانه ماندن است.

رئیس بیمارستان ولیعصر عج کازرون در پایان تصریح کرد: علاوه بر رعایت اصول ذکر شده، در مقابله با ویروس جهش یافته کرونا توصیه می‌شود از دو ماسک استفاده شود.

انتهای پیام/ س / م

نظر شما