شناسهٔ خبر: 45913075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

اتوبوس آمبولانس‌های اهواز ۴۵۰ تست پی سی آر انجام دادند

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: تاکنون ۴۵۰ مورد تست پی سی آر توسط اتوبوس آمبولانس‌های مستقر در شهر اهواز انجام و حدود ۶۰ مورد از آنها مثبت شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر مهران احمدی بلوطکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهارداشت: اتوبوس آمبولانس ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ روزهای شنبه تا چهارشنبه فعالیت دارند که در محل مستقر شده و به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

وی هدف از استقرار این اتوبوس آمبولانس‌ها را کاهش آمار مراجعه به بیمارستان‌ها دانست و افزود: برخی از مردم که به مطب ها مراجعه و مشکوک به کرونا هستند، پزشک معالج به آنها نسخه می دهد تا تست pcr انجام دهند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز اظهارداشت: اتوبوس آمبولانس‌ها را در مناطقی همچون کیانپارس و نادری که با تراکم مطب‌ها مواجهیم، مستقر کرده‌ایم تا بیمارانی که نسخه پزشک دارند برای انجام تست pcr کرونا به این واحدها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه روزانه ۵۰ تست pcr توسط اتوبوس آمبولانس ها انجام می‌شود، افزود: کسانی که با نسخه پزشک به این اتوبوس آمبولانس‌ها مراجعه کنند از آنها تست گرفته می شود.

احمدی بلوطکی گفت: روز گذشته آمار تست های مثبت در مراکز منتخب شهر اهواز، ۲۵۰ مورد بود که امروز به ۱۸۰ مورد کاهش یافت اگرچه احتمال می دهیم که مردم به دلیل تعطیلی مطب ها در خانه هستند و این موضوع باعث کاهش آمار شده است.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

نظر شما