شناسهٔ خبر: 45913073 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

پنتاگون:

هدف از حملات امروز در سوریه، تضعیف توانایی شبه نظامیان و ارسال این پیام است که ما از نیروهای خود محافظت خواهیم کرد

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه جمعه در تشریح حمله شب گذشته جنگنده‌های آمریکایی به نقطه‌ای در شرق سوریه گفت هدف از این حملات در سوریه، تضعیف توانایی شبه نظامیان برای شروع حملات جدید و ارسال این پیام است که ما از نیروهای خود محافظت خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه جمعه در تشریح حمله شب گذشته جنگنده‌های آمریکایی به نقطه‌ای در شرق سوریه گفت که دو جنگنده اف-15 با هفت موشک هدایت شونده نقطه کنترلی در منطقه بوکمال در طرف سوریه را هدف قرار داده که طی آن 9 تاسیسات ویران شده و بخشی از دو تاسیسات دیگر نیز تخریب شدند.»

به گزارش «انتخاب»؛ وی گفت: هدف از این حملات در سوریه، تضعیف توانایی شبه نظامیان برای شروع حملات جدید و ارسال این پیام است که ما از نیروهای خود محافظت خواهیم کرد.

کربی گفت:  اهداف حملات در سوریه با دقت انتخاب شده است.

 وی گفت: «حمله آمریکا به سوریه، پیام شفاف و غیر مبهمی به تمام کسانی که درباره حمله به نیروهای آمریکایی و ائتلاف در منطقه فکر می‌کنند، ارسال کرد.»

کربی در ادامه گفت: این حملات دفاعی بود و عزم ما را برای محافظت از نیروهای خود و متحدانمان تأیید می کند. تصمیم بایدن برای انجام حمله در چارچوب اختیارات قانون اساسی وی بود و مغایر با قوانین بین المللی نیست.

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است. 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما