شناسهٔ خبر: 45913064 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

یک فیروز پور حذف شد، یک فیروزپور هم مقابل میزبان

بالی؛ بهترین فرنگی‌کار ایران در روز نخست جام اوکراین

روز نخست بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام مربیان و کشتی‌گیران برتر اوکراین، با معرفی نفرات راه یافته به فینال ۵ وزن اول ساعاتی دیگر به پایان می‌رسد. 

صاحب‌خبر -

خبرورزشی - به رغم این که هنوز دیدارهای روز اول در ۵ وزن نخست به پایان نرسیده ولی باتوجه به نتایجی که کشتی‌گیران کشورمان تا کنون کسب کرده‌اند، باید مهدی بالی فرنگی‌کار ۹۷ کیلوی اعزامی را بهترین کشتی گیر ایرانی تا این جای کار در بین ۶ کشتی گیری که روز اول به مصاف حریفان رفتند، نامید. هرچند سجاد عباس‌پور ۵۵ کیلوی جوان اعزامی کشتی‌فرنگی هم مثل مهدی بالی به نیمه نهایی رسیده، اما بالی با یک استراحت، ۳ پیروزی و غلبه بر عنوان داران آسیا و جهان به این مرحله راه یافته ولی عباس پور جوان و خوش آتیه به دلیل نفرات کم حاضر در اوکریان فقط با یک پیروزی به نیمه نهایی راه یافته است. البته به هیچ وجه نباید پیروزی این جوان آینده دار مقابل کشتی گیر میزبان، ، آن هم با امتیاز عالی را نادیده گرفت. محمدرضا مختاری دیگر نماینده فرنگی کار کشورمان در ۷۲ کیلو با قبول یک شکست به انتظار صعود حریف پیروزش به فینال نشسته است.
در کشتی آزاد هم یکی از دو برادر فیروزپور به یک چهارم نهایی راه یافته و یکی دیگر نیز از گردونه رقابتها حذف شد. نماینده وزن اول کشورمان هم منتظر حضور حریف پیروز به فینال است.

نتایج کشتی گیران کشورمان در روز نخست تا قبل از معرفی فینالیستهای ۵ وزن اول به این شرح است:

* کشتی فرنگی:
* ۵۵ کیلو: سجاد عباس‌پور دور نخست ۸ – صفر ویاچسلاو بایراکتار (اوکراین) را مغلوب کرد. دور بعد و مرحله نیمه‌نهایی باید با الهام بهرام‌اف قهرمان‌آسیا (ازبکستان) کشتی بگیرد.

* ۷۲ کیلو: محمدرضا مختاری دوراول مقابل مالخاز آمویان قهرمان‌جوانان‌جهان (ارمنستان) ۴ – صفر مغلوب شد و منتظر رسیدن این کشتی‌گیر به دیدار فینال است بتواند در گروه بازنده‌ها به کار خودش ادامه دهد.

* ۹۷ کیلو: مهدی بالی بهترین کشتی‌گیر اعزامی تا این جای کار، پس‌از استراحت دور اول، در دور دوم ۱۰ – صفر جهانگیر توردیف دارنده مدال نقره آسیا (ازبکستان) را مغلوب کرد. دور سوم و یک چهارم‌نهایی آرتور شاهینیان دارنده مدال برنز جهان (ارمنستان) را ۸ – صفر شکست داد و نیمه‌نهایی شد. بالی در این دیدار باید با گئورگی میلیا دارنده مدال‌نقره امیدهای‌جهان (گرجستان) کشتی بگیرد.

* کشتی‌آزاد:

* ۵۷ کیلو: علی قلی‌زادگان دور اول ۴ – ۲ مقابل محمودجان شاوکاتوف دارنده مدال برنز آسیا (ازبکستان) مغلوب شد و منتظر حضور این حریف در فینال است تا بتواند در گروه شانس مجدد به کارش ادامه دهد.

* ۷۴ کیلو: محمدصادق فیروزپور بعد استراحت دور اول، دور دوم ۱۱ – صفر ایشاک بوخورس (الجزایر) را شکست داد. دور سوم اشرف آشیروف (آذربایجان) را ۵ – صفر مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. فیروزپور دراین مرحله مقابل کاسوم کاسوموف (اوکراین) خواهد ایستاد.

* ۸۶ کیلو: امیرحسین فیروزپور دور نخست مقابل عثمان گوجن دارنده مدال برنز امیدهای جهان (ترکیه) ۸ – ۸ مغلوب شد و با شکست این کشتی‌گیر مقابل شاپیف (ازبکستان)، فیروزپور اولین حذف شده کاروان کشتی ایران لقب گرفت.

نظر شما