شناسهٔ خبر: 45912971 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

نباید به هر قیمتی بازیکن گرفت

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظر من نباید تحت تاثیر فضای مجازی و به هر قیمتی بازیکن گرفت، بلکه باید طبق نیازهای تیم بازیکنی در شخصیت پرسپولیس جذب شود.

صاحب‌خبر -

به نقل از ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با ۳۰ امتیاز قهرمان نیم فصل نخست لیگ بیستم شود. آن هم در حالی که سرخپوشان چند هفته دستشان از پیروزی کوتاه مانده بود اما رفته رفته شرایط تیم تحت هدایت «یحیی گل‌محمدی» بهتر شد تا نیم فصل نخست را سرخپوشان با قهرمانی به اتمام رساندند.

محسن خلیلی در مورد عملکرد سرخپوشان در لیگ برتر، شانس تیم برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی، عملکرد تیم در بازار نقل و انتقالات و ... صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

پرسپولیس موفق شد قهرمان نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر شود. در این باره چه نظری دارید؟

ابتدا به کادر مدیریتی، کادر فنی، بازیکنان و هواداران خسته نباشید می‌گویم که زنجیره خوبی را برای موفقیت پرسپولیس شکل دادند و در نهایت هم به صدر جدول رسیدند.

عملکرد تیم در نیم فصل نخست چطور بود؟

تیم فراز و نشیب‌هایی در نیم فصل نخست داشت که این موضوع هم با توجه به شرایط فعلی اجتناب ناپذیر است. در پرسپولیس هم شاهد برخی مصدومیت‌ها، محرومیت‌ها و جابه‌جایی بازیکنان بودیم اما با صبر حوصله تیم رفته رفته به بالای جدول بازگشت.

پرسپولیس لیگ را به عنوان فینالیست آسیا آغاز کرد اما از دست دادن قهرمانی آسیا در اوایل فصل به نظر به پرسپولیس ضربه زد.

از دست دادن فینال آسیا شوک بزرگی برای تیم بود و رفته رفته انگیزه بازیکنان بازگشت و توانستند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند و با جایگاهی مناسب نیم فصل نخست را به اتمام برسانند.

علت اصلی موفقیت پرسپولیس در نیم فصل نخست از دید شما چه بود؟

شخصیت قهرمانی تیم. روحیه جنگندگی تیم و حمایت کادر مدیریتی. واقعا این تیم شخصیت قهرمانی دارد و همین موضوع به موفقیت پرسپولیس کمک می‌کند.

اما در مقطعی از پرسپولیس این انتقاد می‌شد که بردهای پرسپولیس اقتصادی است. نظر شما در این باره چیست؟

به نظر من مهم نتیجه گرفتن تیم است. اینکه بردها با تعداد گل‌های بیشتری رقم بخورد برای هواداران جذاب است. تیم در ابتدای فصل مهاجمانش را از دست داد و اگر کمی دقت بازیکنان بیشتر بود، شاید الان کسی دیگر نمی‌گفت که بردها اقتصادی بود چرا که با تعداد گل زیاد در خیلی از مسابقات مانند شهرآورد می‌توانستیم پیروز شویم.

تغییرات زیاد در خط حمله پرسپولیس را چطور دیدید؟

علی علیپور که در چند سال اخیر مهاجم اول پرسپولیس بود، از تیم جدا شد و سپس عیسی آل‌کثیر هم به خاطر اشتباهی که انجام داد نتوانست در ادامه پرسپولیس را همراهی کند. همین موضوع باعث شد تا تغییرات زیادی در ترکیب پرسپولیس رخ دهد اما هر بازیکنی در این مدت برای پرسپولیس به میدان رفت عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و با تمام وجود برای تیم بازی کرد.

در نیم فصل دوم، پرسپولیس به مهاجم دیگری نیاز دارد؟

این طبیعی است که کار تیم در نیم فصل دوم به مراتب سخت‌تر از نیم فصل نخست است و پرسپولیس به یک مهاجم نیاز دارد. البته امیدوارم آل‌کثیر بار دیگر بتواند در ترکیب پرسپولیس درخشان ظاهر شود. به نظر من نباید به هر قیمتی بازیکن بگیریم. بازیکن خوب تحت قرارداد باشگاهش است و هیچ باشگاهی حاضر نیست تا مهاجم اول خود را از دست بدهد. پرسپولیس نیاز به جذب بازیکن دارد اما جذب مهاجم به هر قیمتی خوب نیست.

مهدی ترابی اولین صید زمستانی پرسپولیس بود. در مورد این بازیکن چه نظری دارید؟

بازگشت ترابی می‌تواند نوید روزهای بهتری را به تیم در فاز تهاجمی بدهد.

تغییرات مدیرتی هم در نیم فصل نخست هم شوک مثبتی برای تیم بود.

درست است. یک مدیر باید با عملکردش پاسخگوی هواداران باشد نه با صحبت زیاد و نمایش. به نظر من بعد از آمدن جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری همانطور که کادر فنی گفت، آرامش خوبی به تیم تزریق شد. از طرفی حضور یک فرد فوتبالی مانند ابراهیم شکوری در کادر مدیریتی خیلی در روند تیم موثر بود.

به نظر شما پرسپولیس در چه پست‌هایی نیاز به تقویت دارد؟

نگاه ما هواداری است اما تنها کسی که به خوبی می‌تواند به این پرسش پاسخ دهد، کادر فنی است و باید دید که داشته‌های موجود در بازار نقل و انتقالات به کار پرسپولیس می‌آیند یا خیر. به نظر من نباید تحت تاثیر فضای مجازی و کیفیت‌های کاذبی که به بازیکنان در فضای مجازی داده می‌شود. بازیکن گرفت. هواداران هم باهوش‌تر از گذشته فضای مجازی را پیگیری کنند.

تیم می‌تواند در نیم فصل دوم هم قهرمان شود؟

کار در نیم فصل دوم به مراتب سخت‌تر است چرا که برخی تیم‌ها برای کسب سهمیه و برخی دیگر برای نیافتادن تلاش می‌کنند و این موضوع کار را سخت می‌کند اما این پرسپولیس شخصیت قهرمانی را دارد و با آرامش موجود در تیم، رسیدن به قهرمانی پنجم دور از دسترس نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما