شناسهٔ خبر: 45912959 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سخنگوی کاخ سفید: گزارش قتل جمال خاشقچی امروز منتشر می‌شود

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در بازدید از تگزاس در جمع خبرنگاران گفت گزارش مدیر اطلاعات ملی آمریکا درباره قتل جمال خاشقچی اواخر روز جمعه منتشر خواهد شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی کاخ سفید گفت گزارش مدیر اطلاعات ملی آمریکا درباره قتل جمال خاشقچی اواخر روز جمعه منتشر خواهد شد.

جن ساکی که همراه با رئیس جمهوری آمریکا برای بازدید از تگزاس بحران‌زده ناشی از یخبندان بی‌سابقه حضور دارد، این مطلب را در جمع خبرنگاران در هواپیما مطرح کرد.

روزنامه واشنگتن پست هفته گذشته نوشته بود: دفتر اطلاعات ملی آمریکا گزارشی منتشر خواهد کرد که نشان می‌دهد محمد بن سلمان دستور قتل خاشقچی را صادر کرده است.

کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۹ قانونی را تصویب کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا را موظف به ارائه چنین گزارش طبقه بندی نشده‌ای کرد اما ترامپ این درخواست را نادیده گرفت.

خاشقچی روزنامه نگار مخالف ولیعهد سعودی مهر ماه سال ۹۷ زمانی که برای انجام یک کار اداری به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه مراجعه کرد، به قتل رسید اما جسد او هیچ گاه پیدا نشد.

سازمان سیا پس از قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در ترکیه با قطعیت بالایی گزارش داد که بن سلمان شخصا دستور این قتل را صادر کرده است اما مقام های اطلاعاتی به طور علنی در این باره صحبت نکرده و شواهدی ارائه نکردند.

گزارشگر سازمان ملل نیز در ژوئن ۲۰۱۹ اعلام کرد که «غیرممکن است» که بن سلمان از این اقدام بدون اطلاع بوده باشد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که گزارش مربوطه را مطالعه کرده است. او روز گذشته هم با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی تماس تلفنی داشت.

رئیس جمهوری آمریکا بر خلاف ترامپ، سلمان را همتای خود می داند و بر این اساس از هرگونه تماس با ولیعهد وی، خودداری کرده است.



لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما