شناسهٔ خبر: 45912905 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

شیخ نوری در گفت‌وگو با تقریب:

علی بن ابی طالب(ع) مایه افتخار امت اسلامی و مشعل هدایت تمام بشریت است

امام جمعه گله دار (استان فارس)، اذعان داشت: امیرالمومنین علی علیه السلام همچون خانواده بزرگوارش مایه فخر امت اسلامی است، ایشان دارای صفات بسیار پسندیده ای هستند و به تاسی از پیامبر اکرم(ص) توصیه های پدرگونه ای را به فرزندان خود در امت اسلامی داشتند و مسیر شهادت طلبی، ایثار و فدراکاری را طی فرمودند.

صاحب‌خبر -
شیخ «مصطفی نوری» امام جمعه گله دار (استان فارس) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب میلاد فرخنده سرحلقه پارسایان، آموزگار بزرگ و مفسر کلام و رب الاولی امیرالمومنین (ع) را به تمام امت اسلامی تبریک گفت و بیان کرد: افتخار بزرگی است که بخواهم پیرامون علی بن ابی طالب(ع) و اولاد آن بزرگوار سخن بگویم؛ ایشان در هنگام خطابه نه تنها فرزندشان را مورد خطابه قرار دادند بلکه همه عالم اولاد او بودند و مشعل هدایت تمام بشریت هستند.

وی افزود: عوامل مهم تربیتی همچون وراثت، خانواده و غذا نقش بسزایی در سرنوشت و تربیت فرزندان دارند؛ فرزندان بسیاری از ویژگی های ظواهر و روانی را از والدین خویش به ارث می برند.

شیخ نوری عنوان کرد: محمد حنفیه علی رغم داشتن شخصیت والا و صفات پسندیده در حمله به دشمن تعلل می کند و پرچم از او گرفته می شود.

وی اظهار داشت: عامل تربیتی خانواده و معیشت حلال عوامل مهمی در شکل گیری انسان هستند؛ اما عاملی که امام علی فرزندان خویش را تربیت کرده بود توصیه به تاسی از جد بزرگوارشان پیامبرعظیم الشان(ص) بوده است.

 امام جمعه گله دار، اظهار داشت: امير مؤمنان علی عليه السلام در ارتباط با برجسته ترين اسوه و نمونه در آيين مقدس اسلام مي فرمايد:  «فَتَأسَّ بِنَبِيّك الأطيبِ الأطهرِ فَاِنَّ فيِهِ اُسوَةً لِمَنْ تَأَسّي وَ عزاءً لِمَنْ تَعزّي. وَ اَحَبُّ العبادِ إلي اللهِ المتأسّي بِنَبِيّه، وَ المُقتصُّ لأثرِهِ»؛ پس به پيامبر پاكيزه و پاك خود اقتدا كن كه راه و رسم او الگويي است برای الگوطلبان و مايه فخر و بزرگی است، براي آن كه خواهان بزرگواری باشد و محبوب ترين بنده نزد خدا، كسي است كه از پيامبرش پيروی كند و قدم بر جای قدم او نهد.

وی اضافه کرد: شهادت طلبی، ایثارگری و فداکاری را بسیار شیرین تلقی می کردند و التزام به آنچه اجدادشان و صالحان خانواده به آن معتقد بودند حرکت کردند زیرا خانواده وحی امن ترین تکیه گاه امت اسلامی هستند.

وی در پایان با توصیه های امیرالمومنین (ع) به خانواده و امت اسلامی، تاکید کرد: حضرت علی (ع) عظمت و بزرگی پروردگار را در مقابل چشمانشان بزرگ جلوه می داد و به عبث و بیهودگی مشغول نمی کرد. ایشان می فرمودند سبک بال و سبک وزن باشید؛ توبه از گناه ابواب رحمت الهی را باز می کند. ایشان از نزاع و اختلاف برحذر می داشتند و به وحدت و دعوت می کردند و می فرمودند مرگ را زیاد یاد کنید زیرا هر کس چنین کند از دنیا به اندک راضی خواهد شد و آنچه برای خود می پسندید برای دیگران نیز بپسندید و بالعکس؛ «اَلّناسُ معادِنُ كَمَعادِنِ الَّذهَبِ وَ الْفِضَّةِ» مردم مانند معادن طلا و نقره هستند.
 

انتهای پیام/
 

نظر شما