شناسهٔ خبر: 45911698 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آمار کرونا همدان ۸ اسفند؛ ۳ فوتی و ۱۶ ابتلای جدید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه تحت پوشش این دانشگاه ۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس بستری شده‌اند و ۳ مورد فوتی در این بازه زمانی در مراکز درمانی استان همدان رخ داده است.

صاحب‌خبر -

محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین آمار کلی ابتلای کرونا در استان همدان در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز _ جمعه ۸ اسفند ماه_ اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۶ بیمار جدید قطعی مبتلا به کرونا در استان همدان گزارش شده است.

وی افزود: مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۷ مورد بوده است که ۴۱ نفر در بخشی عادی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و حال ۲۸ نفر نیز وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون ۱۰ هزار و ۴۷۷ نفر در استان همدان به کرونا ویروس مبتلا شدند.

طاهری با توضیح اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان ۳ مورد فوتی ثبت شده است، خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های کرونای استان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون به ۴ هزار و ۵۲۲ نفر رسیده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت و آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های استان همدان، تصریح کرد: تا کنون آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در شهرستان‌های اسدآباد ۳۷۸ نفر، بهار ۶۱۱ نفر، تویسرکان ۶۶۶ نفر، رزن ۴۵۳ نفر، درگزین ۱۹۷ نفر، فامنین ۱۸۳ نفر و کبودر آهنگ ۶۶۵ نفر بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: همچنین تا کنون در شهرستان ملایر یک هزار و ۹۱۸ نفر، نهاوند یک هزار و ۱۵۲ نفر و همدان ۳ هزار و ۹۴۷ نفر به کرونا مبتلا شدند و ۲۷۷ مورد مثبت بستری نیز در بیمارستان‌های همدان مربوط به افراد غیربومی است.

طاهری با تاکید اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و حضور نیافتن در اجتماعات مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا است، توضیح داد: خواب کافی، استفاده از میوه و سبزیجات و عدم اضطراب و استرس در پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس بسیار مهم است.

وی افزود: ۵ مرحله ضروری برای کنترل بیماری کرونا از جمله شناسایی سریع مبتلایان، جداسازی سریع، درمان سریع، پیگیری وضعیت بهبود یافتگان و دریابی مبتلایان وجود دارد و تا زمانی که این ۵ اصل به درستی انجام شود، می‌توانیم انتظار کاهش آمار مرگ‌ومیر بر اثر کرونا را داشته باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: به دلیل رعایت افراد و اعمال محدودیت‌ها استان همدان از وضعیت قرمز خارج شده است، اما نباید فراموش کنیم که اگر عادی انگاری شود و دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا در استان رعایت نشود، دوباره به وضعیت قبل بازمی‌گردیم.

نظر شما