شناسهٔ خبر: 45911044 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نماینده | لینک خبر

حاجی بابایی: دولت اعتبارات کمی را برای همسان سازی در لوایح بودجه قرار داده است

فارس

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: دولت اعتبارات کمی را برای همسان سازی در لوایح بودجه قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نماینده» حمید رضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مورد برنامه ششم توسعه گفت: در قانون برنامه ششم با همت و هماهنگی نمایندگان، نظام هماهنگ حقوق  شاغلین در ماده ۲۹ قانون  برنامه(تبصره۳)، و درماده ۱۲ همسان سازی حقوق  بازنشستگان تامین اجتماعی و درماده ۳۰ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با ۹۰ درصد حقوق شاغلین را، تصویب کردیم.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه توسعه اظهار داشت، با عنایت به مسئولیتم در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با وجود پیگیری های متعدد و با دفاعیات مستدلی که داشتیم، متاسفانه درنهایت مجمع تشخیص مصلحت بدلیل مخالفت دولت واعلام عدم توان برای اجرا، کلمه همسان سازی را حذف کرد و به کلمه متناسب سازی اکتفا نمودند.

وی افزود: اجرایی نمودن ماده ۱۲و۲۹ و۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، همه ساله در بودجه های سنواتی مورد تاکید قرار گرفته است و دولت  اعتبارات کمی را برای همسان سازی در لوایح بودجه قرار داده، که همواره با اعتراضات و نطق ها و دفاعیات در صحن مجلس و حتی در مناظره های تلویزیونی با دلایل محکم به آن اعتراض کردیم و درقانون بودجه نهایی در سنوات گذشته اعتبار همسان سازی دولت را، افزایش داده ایم.

حاجی بابایی گفت: در سال ۱۳۹۹ در دولت علیرغم کمبود اعتبارات، اقدامات مناسبی به دلایل مختلف صورت گرفت، که حتما ادامه خواهد یافت.

وی بیان داشت: راه حل مساله این است که دولت این پیشنهاد را در قالب لایحه به مجلس تقدیم نماید، همچنین طرح دو فوریتی را نیز، ۱۹۶ نفر امضا کردیم و به هیات رئیسه تحویل شده است.  

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس اظهار داشت: اگر دولت لایحه را آماده کند، ما به سرعت آن را مصوب می‌کنیم، اما اگر این لایحه توسط دولت به مجلس ارائه نشود، هم دوفوریتی و هم در برنامه ششم و هفتم قطعا آن را پیگیری می کنیم.

وی افزود: در هر صورت پیگیری مطالبات مردمی، به ویژه بازنشستگان کشوری ولشکری را یکی از مهم ترین وظایف خود می‌دانم و تحلیل صادقانه آنها را مدنظر دارم و از ارائه همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه دولت و قانون برنامه هفتم استقبال می‌کنم، بی شک ظرفیتی که در مجلس وجود دارد، برای تحقق این مطالبات بهره برداری خواهیم کرد.

نظر شما