شناسهٔ خبر: 45910783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده بروجرد:

بروجرد نیازمند ایجاد دانشگاه علوم پزشکی است

بروجرد - ایرنا - نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان نیازمند ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مستقل است.

صاحب‌خبر -

‍ فاطمه مقصودی روز جمعه در جمع نمازگزاران بروجرد اظهار داشت: استان لرستان و شهر بروجرد با مشکلات زیادی همراه است و باید با همدلی و همراهی برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان شهرستان خوب نیست افزود: این وضعیت برازنده مردم بروجرد و اشترینان نیست و در سفر معاون وزیر بهداشت و درمان به شهرستان این مشکلات دیده شد و برای رفع آن برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به  تجهیز اتاق عمل، راه‌اندازی مجدد ICU بیمارستان، ساخت بیمارستان اعصاب و روان و توسعه و تجهیز بیمارستان شهید چمران را از کارهای انجام شده و یا در دست اقدام دانست و اظهار داشت: رفع مشکلات بیمارستان آیت‌الله بروجردی، توسعه درمانگاه اشترینان و هماهنگی برای ایجاد بیمارستان اتفاقات در شهرستان را از دیگر اقدامات مهم حوزه بهداشت و درمان در ۹ ماهه گذشته دانست.

مقصودی در ادامه با اشاره به میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نیز گفت: این شهر با داشتن خانه‌های تاریخی، مساجد و امامزاده‌ها و آثار تاریخی در حوزه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری در این‌حوزه مغفول مانده است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی بروجرد از جمله اقدامات مهم پیش‌رو برای این شهرستان دانست و گفت: این نیروگاه علاوه بر توسعه اشتغال در شهرستان و استان می‌تواند زمینه تولید انرژی برای کشور باشد.

 مقصودی افزود: در دیدارهای مختلف با مسوولان وزارت نیرو و برنامه و بودجه، و قول مساعد و اعتبارات تخصیص یافته؛ در آینده نزدیک شاهد تحول در حوزه سدهای شهرستان خواهیم بود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مجلس یازدهم به عنوان یک مجلس انقلابی برای رفع مشکلات جامعه در تلاش است.

وی در خصوص بودجه ۱۴۰۰ نیز گفت: در بودجه ۱۴۰۰ تعیین سقف درآمدهای نفتی، سهم صندوق توسعه ملی، الزام دولت به پرداخت بدهی‌ها تا سقف ۹۰۰ هزار میلیارد تومان، اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی، اصلاح حذف مالیات موسسات کنکور و رایگان شدن تعرفه گاز و برق و آب محرومین اصلاح و دیده شده است.

نظر شما