شناسهٔ خبر: 45910207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

عمل نکردن به منویات رهبر انقلاب موجب خسارت برای کشور می شود

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: موضع رهبر انقلاب ایستادگی در برابر ادبیات تهدید آمیز آمریکا و اروپا است و در صورت عقب نشینی افراد از منویات رهبر انقلاب خساراتی متوجه کشور خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن میلاد امام علی (ع) اظهار کرد: کمیل یکی از یاران نزدیک حضرت امیرالمومنین (ع) بود و حضرت روزی او را خطاب قرار می‌دهد و می‌فرماید: «ای کمیل پیامبر اکرم را خدا تعلیم و آموزش داده است» و شما ببینید امام علی (ع) شاگرد تراز اول پیامبر اکرم است.

وی افزود: هر فضیلتی را که پیامبر دارا است در حضرت علی (ع) وجود دارد و تنها تفاوت این بزرگواران وظیفه رسالت پیامبر اکرم (ص) است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به کتاب نهج البلاغه تصریح کرد: با گذشت سال‌ها، علما و نویسندگان شرح‌های گوناگونی بر کتاب نهج البلاغه نوشته‌اند و این امر نشان از مفاهیم عمیق سخنان حضرت امیرالمومنین علیه السلام دارد.

علما خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بر کلمه سبک زندگی اسلامی تاکید دارند و وظیفه ما این است که این مفاهیم را از زندگی اهل بیت و کتاب‌ها استخراج و در زندگی اجرا کنیم.

وی با اشاره به معنای کلمه رب بیان کرد: رب به معنای مربی است و مربی رسول اکرم خداوند است و پیامبر امام علی (ع) را جامع تربیت کرده.

امام جمعه کرمانشاه گفت: هشت اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است و دانشگاهیان و خانواده‌ها باید فرزندان را با تربیت اسلامی آشنا کنند زیرا تنها اسلام است که دست‌های ما را در دنیا و آخرت خواهد گرفت.

وی افزود: ۱۴ اسفند روز احسان است و با وجود تمام مشکلات کمک به یکدیگر را فراموش نکنیم و با توجه به منویات مقام معظم رهبری کمک‌های مومنانه همچنان ادامه دارد و ایران یکی از کشورهایی است که از زمان شیوع کرونا کمترین آسیب را دیده است و ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) است.

علما تصریح کرد: از وظایف علما و فرهیختگان تعریف و تقویت مبانی فکری انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است و امروز استکبار جهانی از تفکر انقلابی و ولایت پذیری مردم وحشت دارد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رهبری گفتند آمریکا و اروپا باید ادبیات تهدید را کنار بگذارند و جز اینکه نفرت مردم ایران از آنها بیشتر خواهد شد نتیجه‌ای نخواهند گرفت و ما بر اساس نیاز کشور تصمیم خواهیم گرفت و در صورت نیاز غنی سازی ۶۰ درصد و بیشتر را اجرا خواهیم کرد و اگر کسی از منویات مقام معظم رهبری عقب نشینی کند خسارت سنگینی را به همراه خواهد داشت.

نظر شما