شناسهٔ خبر: 45908549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم نظارت جدی مسوولان بر بازار شب عید

امام جمعه ساوه بر لزوم نظارت جدی بر بازار شب عید توسط مسوولان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر بر لزوم حفظ عزت و اقتدار برای رفع تحریم‌ها تاکید کرد و اظهار کرد: آنچه باید مجلس و دولت به آن توجه کنند خنثی‌سازی تحریم است نه مذاکره و رابطه، لذا مقام معظم رهبری با طرح امکان غنی‌سازی 60 درصد اورانیوم خواستند اهرم فشاری برای رفع تحریم داشته باشیم. 

وی افزود: این طرح مصوبه راهبردی خوبی بود که رهبر معظم انقلاب هم بر اصل آن صحه گذاشتند هم بر اجرای دقیق آن که اگر دقیق و کامل و هوشیارانه و انقلابی عمل می‌شد دشمنان ما ناچار بودند تحریم‌ها را لغو کنند که فرصت سوزی شد. 

خطیب نماز جمعه ساوه بر حفظ یک صدایی در پیشبرد اهداف تاکید داشت و بیان کرد: حالا اگر به هر دلیلی، مصوبه جور دیگری اجرا شد این نباید باعث چند صدایی و اختلافات داخلی شود، باید با هم تعامل در برابر دشمنان و صدای واحد داشته باشیم. 

حسینی گفت: مجلس با دولت همکاری کند در عین حال دولت بداند طبق قانون اساسی تحت نظارت رهبری معظم و پاسخ‌گویی به مجلس عمل کند. 

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به دیدگاه اسلام در این خصوص که نه صلح مطلق داریم نه جنگ مطلق گفت: اصل اولی دعوت جهان به اسلام و عدالت و ارزش‌های الهی است و برقراری رابطه حسنه با دولت‌های غیرمتخاصم اما اگر دولتی، کشوری به مملکت اسلامی یا به ارزش‌های دینی تعدی کرد دفاع مشروع و مقابله با متجاوز یک حق مسلم و فریضه است. 

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه حتی در جنگ نیز از سلاح‌های کشتار جمعی مانند سلاح‌های هسته ای استفاده نمی‌کنیم، تصریح کرد: در جنگ بی‌گناهان بویژه غیرنظامیان را نمی‌توان هدف قرار داد که این همان اصل تفکیک است که مورد تایید اسلام است لذا رهبر معظم انقلاب فتوا داده‌اند ما نه استفاده سلاح هسته‌ای را جایز می‌دانیم نه تولید آن را.

حسینی گفت: وقتی آمریکا از برجام خارج شد و دیگران هم با همراهی کردند، دستور قرآن این است که توهم تعهد را رها کن که با این حال دعوت محترم باز هم تعهدات را رها نکرد. 

وی همچنین به نزدیکی شب عید و ایام پایانی سال اشاره کرد و گفت: عدم تنظیم بازار فشار گرانی و کمبود بویژه کالاهای اساسی را بر مردم سخت کرده و تا زمانی که مسئولین چشم انتظار برجام و رابطه مذاکره با کدخدا باشند وضع به همین منوال خواهد بود، از آقای استاندار می‌خواهم به ادارات مسئول ساوه برای تنظیم بازار و نرخ گذاری و عرضه مناسب کالار دستور ویژه دهند. 

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی خاطرنشان کرد: یک وظیفه بزرگ انسانی و یک عبادت بسیار خوب در ماه رجب، انفاق و کمک مومنانه به اقشار ضعیف جامعه است، انفاق در کنار نماز و روزه، باعث خشنودی پروردگار و گشایش در کارهای خودمان می شود. 

وی افزود: تاکید بنده این است این کمک مالی یا غیرنقدی را از طریق مساجد و روحانیون و ائمه جماعات محله خودتان به نیازمندان واقعی برسانید.

انتهای پیام/

نظر شما