شناسهٔ خبر: 45908545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه تبریز: انتخاب فرد شایسته نتایج شایسته‌ای در پی دارد

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، گفت: باید توجه داشت که انتخاب فرد یا افراد شایسته به طور قطع نتایج شایسته ای نیز در پی دارد.

صاحب‌خبر -

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز شرکت نکردن در انتخابات را آفتی بزرگ برای آینده سیاسی و اقتصادی کشور خواند و افزود: شاید عده ای در انتخابات شرکت نکنند و بعدها بگویند چرا فلان کار نشد و یا کشور با مشکلات عدیده مواجه است که باید در جواب این افراد گفت اگر شرکت می‌کردید و یک فرد شایسته انتخاب می‌شد آن کاری که می‌خواستید نیز به سرانجام می رسید پس بهتر است این عده زیاد گلایه نکنند.

وی به سخنان مهم رهبری در دیدار ۲۹ بهمن با مردم آذربایجان اشاره و اضافه کرد: برگزاری انتخابات پرشور و انتخاب درست یکی از تاکیدات مهم ایشان بود، چون انتخابات اهمیت و جایگاه بسیار بالایی در نظام اسلامی ما دارد و در حقیقت انتخابات مظهر جمهوریت برآمده از اسلام است.

حجت الاسلام آل هاشم برپایی انتخابات پرشور و گسترده را حماسه ای سیاسی برای جمهوری اسلامی خواند و اظهار داشت: انتخابات نشانه ای آشکار و با مستندات آماری از مردم سالاری دینی است و البته هر کسی با رای مردم انتخاب شود مورد احترام کل جامعه است.

وی انتخابات را مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری دانست و ادامه داد: انتخابات مظهر آزادی مردم در تعیین سرنوشت خودشان است و امیدواریم آحاد مردم با دقت و حساسیت ویژه در انتخابات آینده مانند سایر انتخابات، شرکت کرده و به وظیفه دینی خود عمل کنند.

خطیب جمعه تبریز به فرارسیدن سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: همه مردم موظف به مساوات هستند و این به منزله این است که هیچ کدام از هموطنان ما با مشکلات خود تنها نمانند بلکه باید سراغ آنها رفت.

حجت الاسلام آل هاشم دست گیری از مستضعفان و نیازمندان را وظیفه ای انسانی و دینی خواند و یادآور شد: انسان مالک حقیقی نیست و از این جهت انفاق یکی از علائم مومنین راستین در تعالیم و آموزه های بزرگان دینی عنوان شده است که باید همگان نسبت به عملیاتی سازی ان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه انفاق با خرج کردن فرق اساسی دارد، افزود: انفاقی خرجی است که از طریق آن یک خلاء بزرگ در جامعه اسلامی پر می شود و یک نیاز راستین رفع شود به طوری که بسیاری از کارهای نیک انجام گرفته انفاق نیست زیرا هیچ خلائی را جبران نمی‌کند. 

حجت الاسلام آل هاشم انفاق را کار مردمان باهوش عنوان کرد که نیازهای واقعی مردم نیازمند و درمانده را حل و فصل می کند.

وی ابراز امیدواری کرد در هفته احسان و نیکوکاری به صورت بسیج عمومی همه به فکر نیازمندان باشیم چون همزمان با عید نوروز خانواده‌های زیادی چشم به راه کمک مومنان و خیرین هستند. 

نظر شما