شناسهٔ خبر: 45908336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کانون «عاشوراییان»:

آیین عمامه گذاری در کانون «عاشوراییان» برگزار شد

قربانی گفت: همزمان با میلاد با سعادت امام علی (ع)، آیین عمامه گذاری یکی از طلاب مدرسه علمیه «امام رضا (ع)» در کانون فرهنگی و هنری «عاشوراییان» برگزار شد.

صاحب‌خبر -

«محمد حسین قربانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در سالروز میلاد مولی الموحدین حضرت علی (ع)، آیین جشن و سرور با سخنرانی حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، امام جمعه جهرم در کانون فرهنگی و هنری «عاشوراییان»، روستای «موسویه» بخش «کردیان»، جهرم برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «عاشوراییان»، روستای «موسویه» بخش «کردیان» جهرم افزود: در این ویژه برنامه که با استقبال خوب اهالی روستا برگزار شد، حجت الاسلام مدبر در خصوص سجایا، ویژگی ها و شاخصه های مولای متقیان به ارائه سخنرانی پرداخت.

 

وی بیان کرد: همچنین ذکر و مدح مولای متقیان توسط ذاکر اهل بیت (ع) و اجرای گروه سرود کانون فرهنگی و هنری «عاشوراییان» در مدح حضرت علی (ع) از دیگر برنامه های این آیین بود.

 

قربانی عنوان کرد: پایان بخش این مراسم، آیین عمامه گذاری «رضا رمضانی»، طلبه اهل «موسویه» بود که در این مناسبت با برکت مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شد.

 

وی با اشاره به اینکه گروه سرود این کانون فرهنگی و هنری در سالروز ولادت حضرت علی (ع) و در چند نقطه از سطح شهرستان به اجرای برنامه پرداخته است، عنوان کرد: این گروه سرود در خیابان اصلی روستاهای «علویه» و «موسویه»، شهر «قطب آباد» و شهر جهرم به اجرای برنامه پرداخته است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «عاشوراییان»، روستای «موسویه» بخش «کردیان» جهرم خاطرنشان کرد: این آیین ها توسط کانون فرهنگی و هنری «عاشوراییان» با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، فاصله گذاری و تاکید بر استفاده از ماسک برگزار شده است.

 

به گزارش شبستان، اجرای برنامه جشن وسرور در کانون فرهنگی و هنری «عاشوراییان» روستای «موسویه» جهرم در قالب رواق «همدلی» در طرح ملی «ایران قوی» به اجرا در آمده است.

پایان پیام/691

نظر شما