شناسهٔ خبر: 45908247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب جمعه سنندج: مسوولان به فکر معیشت مردم باشند

سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: مسوولان همواره باید به فکر معیشت و رفاه مردم باشند، همچنانکه رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: در جلسه اخیر نمایندگان مجلس خبرگان با رهبری، ایشان نیز خواستار توجه به معیشت مردم و فقرا شدند و مسوولان باید نسبت به این موضوع جدی بوده و برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر به همه مسلمانان، افزود: این امام همام، اسوه اخلاق، مهربانی، عطوفت و یتیم‌پروری بود و همه باید از وی و خلفای راشدین به عنوان الگوهای اخلاق و رفتار، پیروی کنیم.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه کمک‌های شبانه و مخفیانه امام علی(ع) به فقرا و یتیمان، درس سحاوت برای مسلمانان است، اضافه کرد: پیامبر(ص) بارها فرموده است که هرکس به صحابه من بی‌احترامی کند، گویی به من بی‌حرمتی کرده است، بنابراین با الگو گرفتن از صحابه و عشق و احترام به آنان، دل پیامبر را شاد کنیم.

ماموستا رستمی در ادامه، پدران را نمونه‌های تلاش و گذشت در جامعه توصیف کرد و گفت: آنان بدون منت و با تمام توان و صادقانه برای کسب روزی حلال و خدمت به زن و فرزندان تلاش می‌کنند، پس احترام به پدران و قدردانی از زحماتشان بر هر فرزندی واجب است‌.

وی با بیان اینکه طبق آیات قرآن، اطاعت از والدین بعد از پیروی از خداوند، بر هر مسلمانی واجب و در اولویت قرار گرفته است، یادآور شد: جایگاه والدین نزد پروردگار بسیار والا است و کسی که دل پدر و مادر را از خود برنجاند، خدا را از خود رنجانده است.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای مسجد به سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

نظر شما