شناسهٔ خبر: 45908221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه رودبار جنوب:

دینداری بر پا داشتن حدود الهی است

حجت الاسلام عباس گروهی گفت: دینداری امر به معروف و نهی از منکر و برپا داشتن حدود الهی است بعضی می گویند؛ عیسی به دین خود موسی به دین خود این حرف خلاف حدیث حضرت علی (ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۸ اسفند حجت الاسلام «عباس گروهی» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، گفت: همان گونه که بیماری خوره موجب نابودی بدن از درون می شود گناه غیبت نیز دین انسان را از بین برده و نابود می کند.


امام جمعه رودبار جنوب افزود: دین خدا نور و روشنایی است و موجب عزت می شود، انسان های بی دین در تاریخ هیچ عزتی ندارند، دین به دلیل نورانیتی که دارد اجازه نمی دهد انسان گمراه شده و به ذلت دچار شود.


وی بیان کرد: بر اساس حدیث نورانی حضرت علی (ع) کار خیر و نیک بدون دین داری ارزشی ندارد اما انسان دین دار گنهکار به دلیل دین دار بودن بلاخره از اشتباه خود پشیمان شده و توبه می کند.


حجت الاسلام گروهی ابراز کرد: دینداری امر به معروف و نهی از منکر و بر پا داشتن حدود الهی است بعضی می گویند؛ عیسی به دین خود موسی به دین خود این حرف خلاف حدیث حضرت علی (ع) است.


خطیب جمعه رودبار جنوب ادامه داد: دین دار ترین مردم کسی است که شهوت دینش را از بین نبرد و شهوت فقط مسائل جنسی نیست بلکه شهوت مال، مقام و ثروت است.


وی ضمن تسلیت وفات حضرت زینب (س)، اظهار کرد: این بانوی گرامی حق بزرگی بر گردن ما دارد، همه خوبی ها و سجایای اخلاقی در حضرت زینب (س) متجلی بود، معرفت آن حضرت نسبت به خدا و رسولش بسیار عالی بود و تا لحظه آخر دست از امام خود بر نداشته و حامی و مدافع ولایت بود بنابراین همه ما باید ایشان را به عنوان الگوی خود انتخاب کنیم.


حجت الاسلام گروهی ادامه داد: از دیگر‌ ویژگی‌ های خاص حضرت زینب (س) بصیرت و شجاعت ایشان بود که در حادثه کربلا بصیرت و شجاعت خود را به نمایش گذاشت، بصیرت به معنای عمل به هنگام و شناخت حق از باطل است.


امام جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: معنای شجاعت، نترسیدن و مغلوب هوای نفس نشدن و در حوادث و مصیبت ها صبور بودن، است.


وی خاطرنشان کرد: مصوبه اخیر مجلس که مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده نشان از شجاعت مجلس شورای اسلامی دارد.


حجت الاسلام گروهی یادآور شد: در سال جاری رودبار جنوب کانون حوادث تلخی همچون سرما زدگی محصولات کشاورزی، سیل ویرانگر و طوفان بود که این حوادث موجب بروز خسارات زیادی به کشاورزان این منطقه شد و این در حالی است که کشاورزان رودبار با پول وام کشاورزی می کنند و با توجه به ضرر و زیان توان پرداخت اقساط وام را ندارند.


خطیب جمعه رودبار جنوب تاکید کرد: در این شرایط بانک ها نباید برای وصول اقساط وام، کشاورزان را تحت فشار قرار دهند.


وی در خاتمه عنوان کرد: از مسئولین می‌خواهیم که از کشاورزان مظلوم جنوب کرمان و رودبار جنوب حمایت کرده و بانک ها را موظف کنند تا مردم را تحت فشار قرار ندهند.

پایان پیام/586

نظر شما