شناسهٔ خبر: 45907826 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح اروپا برای ایجاد آزادی‌های بیشتر برای افراد واکسینه‌شده

سران کشورهای اروپایی روز گذشته روی طرح ارائه یک گواهی واکسیناسیون اروپایی به افراد واکسینه شده که امکان آزادی‌های بیشتر را در آینده برای آنها فراهم می‌کند توافق کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "دویچه وله" آلمان، سران کشورهای اروپایی روز گذشته در یک نشست ویئویی بر این مسئله تاکید کردند که روند واکسیناسیون سراسری در این اتحادیه باید تسریع شود. همچنین ظرفیت های تولید واکسن باید در همکاری با تولید کنندگان گسترش یابد. اتحادیه اروپا همچنین می خواهد روند تطبیق واکسن ها با جهش های ویروس کرونا را از نظر مالی حمایت کند و واکسن های جدید علیه انواع جهش یافته این ویروس را سریع تر از آنچه مرسوم است تایید کند. چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی تاکید کرد که این مسئله اولویت مهم اتحادیه اروپا است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نخست وزیر بلژیک هم اعلام کرد: ما باید رویکرود تولید واکسن کرونا را بهبود بخشیم. دسترسی سریع به واکسن های بیشتر مهم است تا از انسان ها حمایت شده و شرایط برای بازگشت به زندگی معمول فراهم شود.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم در سخنانی تاکید کرد: در هفت کشور اروپایی آمار مبتلایان با وجود اقدامات قرنطینه ای و محدودیت ها همچنان افزایش می یابد. در 20 کشو دیگر هم آمارها یا کاهش می یابد و یا روند ثابتی دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم با توجه به جهش های مختلف ویروس کرونا از موج سومی سخن گفت که در حال حاضر در آن قرار گرفته اند.

سران کشورهای اروپایی روز گذشته در یک ویدئو کنفرانس پیشنهادهای کمیسیون اروپا برای تامین بهتر واکسن را تصویب کردند. کمیسیون اروپایی می خواهد مبارزه با بیماری های واگیر را در آینده در یک نهاد جدید اروپایی برای شرایط اضطراری بهداشتی با نام "هرا" پی گیری کند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین توافق کردند که زنجیره و جستجو برای کشف انواع جهش یافته ویروس را تقویت کنند تا جهش های بالقوه خطرناک را سریع تر کشف کنند.

هم زمان با اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل همچنین روسای 6 تامین کننده بزرگ واکسن برای اتحادیه اروپا هم در جلسه استماع در پارلمان اروپا در بروکسل حاضر شدند.

این شرکت ها وعده دادند که تمام تلاش خود را برای تحویل دوزهای واکسن وعده داده شده به اتحادیه اروپا را بکار گیرند. آن ها اعلام کردند که می خواهند در تولید واکسن های سازگار علیه ویروس های جهش یافته همکاری کامل داشته باشند.

همچنین سران کشورهای اروپایی تصمیم گرفتند یک گواهی واکسیناسیون یکنواخت را برای افراد واکسینه شده تهیه کنند که به آن ها آزادی خاصی از جمله برای شرکت در مراسمات و آزادی سفر را فراهم کند. این طرح بخصوص با استقبال ویژه کشورهای اتریش، یونان، قبرس و اسپانیا مواجه شد.

انتهای پیام/

نظر شما