شناسهٔ خبر: 45907811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کرمان عنوان کرد

ارتقاء برخی بخش های کرمان به شهرستان

سارا سلطانی

استاندار کرمان با اشاره به اینکه شهرستان کرمان شش بخش دارد، اظهار کرد: کرمان یک شهرستان وسیعی است و برخی از بخش های آن ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان دارند اما تقسیمات کشوری براساس کارهای کارشناسی انجام می شود و بنده با ارتقاء برخی بخش های شهرستان کرمان موافقم و این موضوع را بررسی خواهیم کرد و هر کدام که ظرفیت داشته باشند، به مرور به این سمت حرکت می کنیم.

صاحب‌خبر -

دکتر«علی زینی وند» ظهر امروز 8 اسفندماه در حاشیه سفر به بخش ماهان با اشاره به بازدیدهای خود از بخش پرظرفیت ماهان گفت: بخش ماهان که شامل سه شهر است در گردشگری و کشاورزی ظرفیت خوبی دارد.

وی توسعه شرکت های دانش بنیان را از دیگر ظرفیت های بخش ماهان با توجه به موقعیت آن دانست و اظهار کرد: سیلاب یکی از مخاطرات بخش ماهان است اما منابعی در زمینه کاهش تهدید سیل در این بخش کارهای انجام داده و اقداماتی نیز در دستورکار دارد به طوری که از دو سال آینده تقریبا بخش ماهان ازذاین بلای طبیعی در امان خواهد بود.

زینی وند از اقدمات خوب صورت گرفته در بخش گردشگری در این منطقه سخن به میان آورد و تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی برنامه های بسیار خوبی در حوزه باغات و آثار تاریخی بخش ماهان دارد.

وی بیان کرد: زیرساخت های شهری بخش ماهان خوب است لذا تصمیم گرفتیم که توجه ویژه ای به ماهان و مناطقی که به این موضوع پرداخته اند، داشته باشیم.

زینی وند طرح دامداری و پرورش قارچ در ماهان را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: از پروژه گردشگری و کشاورزی مدرن و توسعه شرکت های دانش بنیان و همچنین طرح های متناسب با حوزه دانش بنیان باشد و صنعت آلاینده نباشد حمایت می کنیم.

وی باغ شهر ماهان را یک منطقه بی نظیر گردشگری دانست و بیان کرد: گردشگری، کشاورزی و ایجاد شرکت های دانش بنیان از محورهای توسعه بخش ماهان است.

زینی وند در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان کرمان 6 بخش دارد، اظهار کرد: کرمان یک شهرستان وسیعی است و برخی از بخش های آن ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان دارند اما تقسیمات کشوری براساس کارهای کارشناسی انجام می شود و بنده با ارتقاء برخی بخش های شهرستان کرمان موافقم و این موضوع را بررسی خواهیم کرد و هر کدام که ظرفیت داشته باشند، به مرور به این سمت حرکت می کنیم.

انتهای پیام

نظر شما