شناسهٔ خبر: 45907677 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

دیپلمات‌های روس چگونه خاک کره شمالی را ترک کردند؟ | دردسرهای زمانه کرونا در سرزمین کیم جونگ-اون

گروهی از دیپلمات‌های روسیه و خانواده‌های آنها در پایان ماموریت سیاسی در پیونگ‌یانگ ناچار شدند با یک روش عجیب و تاریخی مربوط به سال‌های ۱۸۰۰ خاک کره شمالی را ترک کنند و به کشور خود بازگردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، در شرایط عادی بسیاری از دیپلمات‌ها انتظار دارند ماموریت خارجی خود را با یک بدرقه رسمی (حتی اگر گرم و دوستانه نباشد) به پایان برسانند و در یک سفر آسان و خیال آسوده به زادگاهشان بازگردند اما وقتی پای کرونا آن هم در خاک کره شمالی به میان می‌آید، حتی دیپلمات‌ها هم باید منتظر رخ دادن اتفاق‌های غیرمنتظره باشند.

انتشار تصاویر شیوه عجیب بیرون رفتن نمایندگان روسیه از کره شمالی در شبکه‌های اجتماعی بسیار خبرساز شده است. چند دیپلمات روس و خانواده‌های آنها در حالی که خودشان در حال راندن دستی واگن روی ریل قطار هستند لبخندزنان به دوربین دست تکان می‌دهند و فریاد می‌زنند. روی واگن انبوه چمدان‌های خانواده‌های روس دیده می‌شود و این وسیله حمل و نقل به آرامی در حال گذر از پل روی رودخانه تومن است که روسیه را از کره شمالی جدا می‌کند.

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به انتشار گسترده این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «از آنجا که بیش از یک سال است مرزها بسته و عبور و مرور مسافران متوقف شده، بازگشتن به خانه سفری طولانی و سخت است.» هشت نفر از کارمندان سفارت مسکو در پیونگ‌یانگ از جمله یک کودک سه ساله ۳۲ ساعت با قطار و دو ساعت با اتوبوس سفر کردند تا به مرز روسیه و کره شمالی برسند.

این گروه پس از آنکه در مرحله آخر سفر حدود یک کیلومتر با واگن دستی روی ریل قطار حرکت کردند، با استقبال گرم مقام‌های رسمی وارد خاک روسیه شدند و از آنجا با اتوبوس به فرودگاه ولادی‌وستوک رفتند.

نظر شما