شناسهٔ خبر: 45907673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رویکرد همایش ملی "ایران، جغرافیای مهربانی" ترویج گفتمان جهادی است

سبزوار- ایرنا- مدیر شبکه رادیویی فرهنگ با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی و خیرخواهانه ظرفیتی برای رفع مشکلات جامعه است گفت: رویکرد همایش ملی "ایران، جغرافیای مهربانی" و رسالت رادیو فرهنگ در آن نیز ترویج و تبدیل کارهای جهادی به گفتمان عمومی است.

صاحب‌خبر -

علیرضا حبیبی روز جمعه در آستانه نخستین همایش ملی "ایران، جغرافیای مهربانی" در سبزوار طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: رادیو فرهنگ با توجه به برنامه‌کاری خود که توجه به مسائل فرهنگی است ماموریت مضاعفی تحت عنوان فرهنگ سازی بر عهده دارد.

وی ادامه داد: یکی از موارد فرهنگ سازی در حوزه نیکوکاری است و اینکه مردم مهرورزی کنند از این رو رادیو فرهنگ با پیشتیبانی رسانه‌ای در این حوزه و انعکاس فعالیت‌های خیرخواهانه برای ترویج تفکر و گفتمان جهادی تلاش می کند.

مدیر شبکه رادیویی فرهنگ گفت: در بروز مشکلات اجتماعی چنانچه مردم مهرورزی و همدردی کنند زودتر به نتیجه می رسیم برای نمونه عزم و خودباوری پس از سیل بهار ۹۸ که بیش از ۱۷ استان کشور را درگیر کرد و گروه‌های مختلف مردمی، جهادی و  نیکوکاری شکل گرفت، بخشی از فعالیت مردم درگیر کار و امور خیر شد.

وی افزود: با شیوع ویرس کرونا و پیام مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه و رزمایش همدلی، موجی از حرکات جهادی در کشور با هدف رفع مشکلات معیشتی اقشار نیازمند شکل گرفت.

حبیبی ادامه داد: در این راستا رادیو فرهنگ پویشی به وسعت جغرافیای ایران با عنوان "ایران، جغرافیای مهربانی" راه‌اندازی کرده که در پایان هر سال از خیران و نیکوکاران قدردانی شده و نشان معنوی سفیر نیکوکاری به آنان اهدا می‌شود.

وی گفت: پس از قدردانی رهبر معظم انقلاب از پویش هر محله یک قربانی در  سبزوار به این نتیجه رسیدیم که نخستین گام همایش ملی ایران جغرافیایی مهربانی در سبزوار برگزار شود.

مدیر شبکه رادیویی فرهنگ افزود: پس از تشکیل ستاد ملی و استانی، ارتباط با خیران کشور و بنیاد فرهیختگان ایجاد شد و قرارگاه جهادی امام حسین (ع) برای حضور تیم‌های متخصص جهادی دندانپزشکی و جراحی فک و صورت و  معاینه و درمان رایگان بیماران در سبزوار اعلام آمادگی کرد.

وی ادامه داد: از دیگر محورهای این همایش در حوزه فرهنگ، تجهیز و راه اندازی اولین کتابخانه فرهنگی و خیریه کشور در روستای ملوند بخش روداب سبزوار است.

حبیبی گفت: همچنین در همایش "ایران، جغرافیای مهربانی" از خیران و کارآفرینان حوزه اشتغال دعوت شده  که نشست علمی و تخصصی با موضوع توسعه و ترویج فرهنگ نیکوکاری و فقر زدایی بر مبنای کار خیر برگزار کنند.

سردار رستم قاسمی مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران، منوچهر رزمجو معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی توسعه روستایی کشور، معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) و معاون جهاد دانشگاهی کشور و مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان رضوی برخی از میهمانان ویژه همایش ملی "ایران، جغرافیای مهربانی" در سبزوار هستند.

نخستین همایش ملی "ایران، جغرافیای مهربانی" در شهرستان سبزوار از صبح پنجشنبه به مدت سه روز آغاز شده است و رادیو فرهنگ نیز این رویداد مهم را پوشش می‌دهد.

این همایش بخشی از آئین بزرگ ملی "ایران، جغرافیای مهربانی است" که از این پس به پیشنهاد رادیو فرهنگ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما