شناسهٔ خبر: 45907515 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار رئیس جمهور قرقیزستان با رئیس دومای روسیه

رئیس جمهور قرقیزستان در مسکو با «ویچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای فدرال روسیه دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سدیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در مسکو با «ویچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای فدرال روسیه دیدار کرد.

دراین دیدار  در مورد چشم انداز همکاری های دوجانبه تبادل نظر شد و نقش همکاری بین پارلمانی در تعمیق روابط قرقیزستان و روسیه  مورد توجه قرار گرفت.

«ولودین» ضمن خوشامدگویی به «جباروف» ابراز اطمینان کرد سفر وی انگیزه ای برای ایجاد روابط دو جانبه از جمله پارلمان های دو کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه روند انتخابات رقابتی و شفاف است بار دیگر انتخاب «جباروف» را به پست ریاست جمهوری کشور تبریک گفت.

«ولودین» تأکید کرد: قرقیزستان و روسیه شرکای استراتژیک هستند، در این رابطه توسعه گفتگو نه تنها در سیستم پارلمانی بلکه در چارچوب کمیته های تخصصی دو پارلمان بسیار مهم است.

رئیس دومای دولتی با اشاره به همه پرسی در مورد انتخاب نوع دولت در قرقیزستان ، تأکید کرد: مردم فرزانه کشور قرقیزستان انتخاب خود را انجام داده اند.

وی همچنین با رضایت خاطر نشان کرد که وضعیت رسمی زبان روسی در پیش نویس قانون اساسی حفظ شده است.

 وی یادآور شد: شهروندان کشورهایی که زبان روسی در آنها تحصیل می شود و زبان ارتباطات رسمی است ، در قلمرو روسیه مزایای زیادی دریافت می کنند ، بنابراین این فرصت ها برای شهروندان قرقیزستان و بلاروس فراهم است.

«جباراف» هم چنین با «والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه دیدار کرد.

«جباروف» و «ماتوینکو» در این دیدار در مورد موضوعات مهم همکاری های قرقیزستان و روسیه از جمله روابط بین پارلمانی تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ح

نظر شما