شناسهٔ خبر: 45907499 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارائه طرح دو فوریتی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس از ارائه طرح دو فوریتی مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴
کد خبر ۷۶۷۸۴۳۸
دانلود PDF

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس از ارائه طرح دو فوریتی مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، محمدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی راه حل همسان سازی حقوق بازنشستگان را ارائه طرح دو فوریتی مجلس دانست و گفت: با توجه به هماهنگی‌های رخ داده، طرحی دو فوریتی را با ۱۹۶ امضا به هیئت رئیسه تحویل داده‌ایم. 

وی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه و در ماده ۲۹ قانون(تبصره۳) نظام هماهنگ حقوق شاغلان، در ماده ۱۲ همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و در ماده ۳۰ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را با ۹۰ درصد حقوق شاغلان تصویب کردیم.

حاجی بابایی تصریح کرد: ارائه لایحه از دولت برای همسان سازی یکی از راه حل‌هاست که چنین نشده است. البته راه دیگر تصویب آن در قانون برنامه هفتم توسعه مصوب کنیم.ما هر سه راه لایحه دولت، طرح مجلس  و قانون برنامه هفتم توسعه را پیگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با وجود پیگیری‌های متعدد و با دفاعیات مستدل، متأسفانه در نهایت مجمع تشخیص مصلحت به دلیل مخالفت دولت و اعلام ناتوانی در اجرا، کلمه همسان سازی را حذف و به کلمه متناسب سازی اکتفا کرد.

وی گفت: اجرایی کردن ماده‌های ۱۲، ۲۹ و۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، همه ساله در بودجه های سنواتی مورد تأکید قرار گرفته است. اما دولت اعتبارات کمی را برای همسان سازی در لوایح بودجه قرار داده که همواره در فرصت‌های مختلف و حتی در مناظره‌های تلویزیونی با دلایل محکم به آن اعتراض کردیم. البته در قانون بودجه نهایی در سنوات گذشته اعتبار همسان سازی دولت را افزایش داده‌ایم.

حاجی بابایی یادآور شد: سال ۱۳۹۹ در دولت بر خلاف کمبود اعتبارات، اقدامات مناسبی به دلایل مختلف صورت گرفت که حتما ادامه خواهد یافت. اگر دولت لایحه‌ای را برای همسان سازی حقوق آماده کند، ما به سرعت آن را مصوب می‌کنیم، وگرنه با طرح دوفوریتی و در برنامه ششم و هفتم موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما