شناسهٔ خبر: 45907481 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

حاجی بابایی تشریح کرد؛

سه راهکار برای همسان سازی حقوق  بازنشستگان/لایحه دولت؛ طرح ۲ فوریتی در مجلس و برنامه هفتم توسعه

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر ضرورت همسان سازی حقوق بازنشستگان و با بیان اینکه دولت روحانی همه ساله در بودجه های سنواتی اعتباراتی کمی را برای همسان سازی قرار داده، آوردن لایحه از طرف دولت، تهیه طرح ۲ فوریتی در مجلس و تصویب در برنامه هفتم توسعه را سه راه حل رفع این مشکل برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش الف حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون برنامه ششم توسعه با همت و هماهنگی نمایندگان، نظام هماهنگ حقوق  شاغلین در ماده ۲۹ قانون  برنامه(تبصره۳)، و درماده ۱۲ همسان سازی حقوق  بازنشستگان تامین اجتماعی و درماده ۳۰ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با ۹۰ درصد حقوق شاغلین را، تصویب کردیم.

وی  اظهار داشت: با عنایت به مسئولیتم در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با وجود پیگیری های متعدد و با دفاعیات مستدلی که داشتیم، متاسفانه درنهایت مجمع تشخیص مصلحت بدلیل مخالفت دولت و اعلام عدم توان برای اجرا، کلمه همسان سازی را حذف کرد و به کلمه متناسب سازی اکتفا نمودند.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی افزود: اجرایی نمودن ماده ۱۲و ۲۹ و۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، همه ساله در بودجه های سنواتی مورد تاکید قرار گرفته است و دولت اعتباراتی کمی را برای همسان سازی در لوایح بودجه قرار داده، که همواره با اعتراضات و نطق ها و دفاعیات در صحن مجلس و حتی در مناظره های تلویزیونی با دلایل محکم به آن اعتراض کردیم و در قانون بودجه نهایی در سنوات گذشته اعتبار همسان سازی دولت را، افزایش داده ایم.

حاجی بابایی گفت: در سال ۱۳۹۹ در دولت علیرغم کمبود اعتبارات ، اقدامات مناسبی به دلایل مختلف صورت گرفت که حتما ادامه خواهدیافت.

وی با بیان اینکه راه حل مساله این است که دولت این پیشنهاد را در قالب لایحه به مجلس تقدیم نماید، تصریح کرد: اما چرا این لایحه را نمی آورد، تا از طریق طرح پیگیری شود، جای سوال است؟

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: البته راه دیگر این است که آن را در قانون برنامه هفتم توسعه مصوب کنیم.ما هر سه راه رامی رویم. بنظر شما از این سه راه: ۱_دولت لایحه بیاورد ۲_مجلس طرح دو فوریتی بدهد۳_در برنامه هفتم تصویب شود، کدام بهتر وشدنی است.؟

حاجی بابایی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته در مجلس گفت: طرح دو فوریتی را نیز، ۱۹۶ نفر  امضا نموده ایم  وبه هیات رئیسه تحویل شده است.

وی اظهار داشت: اگر دولت لایحه را آماده کند، ما به سرعت آن را مصوب می کنیم، اما اگر این لایحه توسط دولت به مجلس ارائه نشود، هم دوفوریتی و هم در برنامه ششم و هفتم قطعا آن را پیگیری می کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در هر صورت پیگیری مطالبات مردمی، به ویژه بازنشستگان کشوری و لشکری را یکی از مهم ترین وظایف خود می دانم و تحلیل صادقانه آنها را مدنظر دارم و از ارائه همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه دولت و قانون برنامه هفتم استقبال می کنم، بی شک ظرفیتی که در مجلس وجود دارد، برای تحقق این مطالبات بهره برداری خواهیم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما