شناسهٔ خبر: 45907387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

روزانه ۳۰۰۰ تست کرونا در آذربایجان غربی انجام می گیرد

ارومیه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از انجام روزانه سه هزار تست کرونا در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

جواد آقازاده در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ثابت بودن وضعیت شیوع ویروس کرونا طی سه روز اخیر افزود: افزایش میزان تست گیری روزانه در سه روز اخیر نشان دهنده ثابت بودن وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان است اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و این روند ادامه داشته باشد وارد موج چهارم نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۸ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان، تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند، ادامه داد: این آمار حدود ۳۰ درصد بیشتر از آمار حدود یک ماه گذشته است که کمترین میزان بستری شدگان در مراکز «آی سی یو» استان به تعداد ۹۹ نفر ثبت شد.

آقازاده با اشاره به ابتلای ۳۴۰ نفر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان اظهار کرد: از این تعداد حدود ۷۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند، همچنین ۲۲ نفر تحت دستگاه ونتیلاتور قرار داشته و با کمک این دستگاه تنفس می‌کنند که شرایط آنان نیز بسیار نامناسب‌تر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۴۵۷ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی بستری هستند که هرچند ۶۲ نفر کمتر از بیشترین میزان طی هفته جاری است ولی رقم بالایی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به فوت سه نفر دیگر شامل ۲ نفر در ارومیه و یک نفر در سردشت به علت ابتلاء به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به سه هزار و ۶۱۸ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در استان نیز گفت: تاکنون دو مورد گزارش ابتلاء به ویروس کرونای انگلیسی داشتیم که یک فرد از این دو نفر به جای قرنطینه شدن فرار کرده است و علیه این فرد شکایت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه فرد دوم مبتلا به کرونای انگلیسی در قرنطینه به سر می‌برد، اضافه کرد: ۱۷ نفر از افرادی که با این فرد در ارتباط بودن نیز شناسایی شده و تحت مراقبت قرار دارند.

نظر شما