شناسهٔ خبر: 45905944 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۱۶۰۲ پروژه عمرانی در شهرهای استان بوشهر بهره‌برداری شد

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر گفت: از سال ۹۲ تا دهه فجر ۹۹ یک‌هزار و ۶۰۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان در سطح شهرهای این استان اجرایی و افتتاح شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، حمید بردستانی امروز (جمعه) اظهار کرد: در دهه فجر امسال نیز ۲۴۵ پروژه با اعتبار ۲۷۹ میلیارد تومان در سطح شهرهای استان اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: بودجه کل شهرداری‌های استان در سال جاری یک‌هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل رشد ۵۸ درصدی داشته است.

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر ادامه داد: تا پایان دیماه حدود ۸۰ درصد بودجه شهرداری‌ها تحقق پیدا کرده و تحقق این مهم نشان می‌دهد بودجه واقعی و براساس برنامه بسته شده که انتظار می‌رود این روند برای سال‌های آینده نیز محقق شود.

وی گفت: طبق ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به تناسب جمعیت اعتبارات ارزش افزوده در سطح شهرها و روستاها توزیع می‌شود.

بردستانی ادامه داد: در این شاخص رقمی که از سال ۹۳ تا پایان دیماه ۹۹ به شهرداری‌های استان واریز شده ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر اضافه کرد: در دوره پنجم شوراها سه شهرداری چاه مبارک، بیدخون و بهارستان به شهرداری‌های استان افزوده شد و درحال حاضر نیز یکی دو نقطه شرایط شهر شدن دارند که فرآیند آن در دفتر سیاسی و تقسیمات کشوری درحال طی شدن است ولی تحقق آن زمان مشخصی ندارد.

بردستانی در ارتباط با راه‌های درآمدزا کردن شهرداری‌های استان بوشهر نیز اظهار کرد: ۴۱ فرصت سرمایه‌گذاری در سطح شهرها احصا شده و همچنین ۲۰ طرح سرمایه‌گذاری مشارکتی توسط شهرداری‌ها با اعتباری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اجرا شده است. در حال حاضر نیز ۹۷ میلیارد تومان وام تصویب شده که ۵۲ میلیارد آن تاکنون به شهرداری‌ها پرداخت شده و مابقی هم متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر در ارتباط با توزیع ماشین آلات بین شهرداری‌ها نیز اطهار کرد: توزیع دستگاه‌های مورد نیاز شهرداری براساس نیازسنجی و پایش سطح شهرها انجام می‌گیرد. از سال ۹۳ تاکنون نیز ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات خدماتی و عمرانی به شهرداری‌های استان واگذار شده است.

وی در ارتباط با برنامه‌های آموزشی نیز گفت: در چند سال اخیر ۹۸ هزار و ۹۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی ویژه شهرداری‌ها برگزار شده است. در سال جاری نیز ۱۳ دوره آموزشی به میزان هفت‌هزار و ۲۸۰ نفر ساعت برای کارکنان شهرداری‌های استان بوشهر برگزار شده است.

نظر شما