شناسهٔ خبر: 45903659 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مذاکره اسرائیل، عربستان، امارات و بحرین برای تشکیل ائتلاف امنیتی علیه ایران

صاحب‌خبر -

شفقنا- برخی منابع از مذاکرات چند ماهه میان رژیم صهیونیستی و سه کشور عرب حاشیه خلیج فارس برای ایجاد یک هم پیمانی امنیتی جهت مقابله با فعالیت های ایران در منطقه خبر می دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، شبکه تلویزیونی «آی ۲۴ نیوز» رژیم صهیونیستی شامگاه پنج شنبه از برخی منابع خصوصی خود در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نقل کرد که از چند ماه پیش مذاکراتی میان این رژیم، عربستان سعودی، امارات و بحرین برای تشکیل یک هم پیمانی امنیتی دفاعی همانند سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در جریان است.

بنا به گفته منابع مذکور که نام آنها فاش نشده، هدف از تشکیل ائتلاف امنیتی رژیم صهیونیستی، عربستان، امارات و بحرین، مقابله با آن چیزی است که «تهدید رو به افزایش ایران» در منطقه خوانده شده است.

در همین حال، شبکه آی ۲۴ نیوز که این خبر را در بخش عربی خود منتشر کرده، همچنین گزارش داده که منابع صهیونیست صحت آن را تایید یا تکذیب نکردند.

بر اساس این گزارش، مذاکرات تل آویو، ریاض، ابوظبی و منامه همچنین برای اتخاذ موضع مشترک در قبال آن چه «تلاش ایران برای ساخت بمب هسته ای، جلوگیری از برنامه هسته ای ایران به عنوان تهدیدی واقعی برای منطقه به علاوه نفوذ و استقرار رو به افزایش آن در منطقه خاور میانه به ویژه در سوریه، لبنان و عراق» می باشد.

خبر اصلی را در آی۲۴نیوز ببینید

نظر شما