شناسهٔ خبر: 45903555 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

دستگیری یک اخلالگر بازار بورس در اصفهان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که بدون هیچ گونه مجوز قانونی با تشکیل یک تیم اقدام به سبد گردانی بورس و جذب نقدینگی می‌کرد در عملیات ماموران این پلیس دستگیر شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، کامران ریاحی اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با رصد هوشمندانه فعالیت اقتصادی مجرمانه مطلع شدند فردی بدون هیچ گونه مجوز قانونی با تشکیل یک تیم اقدام به سبد گردانی بورس و جذب نقدینگی می‌کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه فرد مذکور در دفتر خود اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه بورس و بازار سرمایه می‌کرد افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات و کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام و مشاهده کردند جلسه و کلاس مربوط به آموزش در زمینه بازار سرمایه و بورس در حال انجام است.

وی از پلمب دفتر مذکور با دستور مقام قضائی خبر داد و گفت: همچنین در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم با وجود اینکه فاقد مدارک تحلیل‌گری از سازمان بورس بوده، با راه‌اندازی کانال و تعدادی اکانت در فضای مجازی اقدام به عضو گیری و اجذب افراد به سرمایه گذاری در بازار بورس می‌کرده است.

ریاحی تصریح کرد: با استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد این فرد هیچ گونه مجوزی برای انجام فعالیت به عنوان نهادمالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران ندارد که در این زمینه متهم دستگیر و به جرم اخلال در بازار بورس برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان با بیان اینکه پلیس با دقت هرگونه فعالیت مجرمانه در بازار بورس را رصد کرده و با اخلالگران در این بازار برخورد می‌کند تاکید کرد: تاسیس نهاد‌های مالی یا مبادرت به فعالیت نهاد‌های مالی مستلزم اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار کشور است و کسانی که فاقد مجوز‌های قانونی باشند فعالیت آن‌ها مجرمانه بوده و با برخورد‌های قانونی مواجه می‌شوند.

نظر شما