شناسهٔ خبر: 45903544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

حضرت علی (ع) شخصیتی فرامذهبی و فرادینی است

سنندج- مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: علی(ع) نه تنها فراتر از مذهب بلکه فراتر از دین است چرا که اگر فراتر از دین نبود دانشمندان و اندیشمندان یهودی و مسیحی شیفته ایشان نمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید عسکری پنجشنبه شب در مراسم خجسته میلاد با سعادت مولای متقیان امیر مؤمنان حضرت علی ابن ابیطالب و روز پدر که به همت مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج در مسجد حاج احمدبیگ این شهر برگزار شد، اظهار کرد: اساس اسلام در ماه رجب بنیان نهاده شد و رسول اکرم (ص) در این ماه به نبوّت مبعوث شدند.

وی با تبریک میلاد با سعادت امام علی (ع) و روز پدر به چند ویژگی اخلاقی آن حضرت اشاره کرد و افزود: علی (ع) نه تنها فراتر از مذهب بلکه فراتر از دین است چرا که اگر فراتر از دین نبود دانشمندان و اندیشمندان یهودی و مسیحی شیفته ایشان نمی‌شدند.

حجت‌الاسلام عسکری افزود: نهج البلاغه منشوری فوق منشور حقوق بشری است که امروز مدعیان حقوق بشر به ناحق دم از آن می‌زنند و در عمل بدترین برخوردها را با بشریت و انسان‌ها دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی نامه حضرت علی (ع) به استاندار و والی خود مالک اشتر را بخوانند و به آن عمل کنند بسیاری از خواسته‌های مردم تأمین خواهد شد.

وی افزود: از دیدگاه امام علی تنها راه نجات مسلمانان وحدت، برادری و یکدلی است موضوعی که خودشان به صورت جامع و کامل به آن عمل کردند.

حضرت علی (ع) از ارکان دین مبین اسلام بوده و جایگاه ویژه ای بین همه مسلمانان دارند

ماموستا اقبال بهمنی مدیر مرکز اسلامی شهرستان سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: مردم استان کردستان همواره عاشق پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت (ع) بوده و این مهم در فرهنگ اسلامی آنها نمود عینی دارد.

وی افزود: حضرت علی (ع) پدر تمام اهل طریقت و شریعت بوده و تمام طریقت‌ها در کردستان خود را رهرو ایشان می‌دانند.

ماموستا بهمنی اظهار کرد: حضرت علی (ع) از نخستین ایمان آورندگان به دین اسلام و نبوت پیامبر مکرم این دین الهی است و ۱۳ سال در مکه معظمه در تمام صحنه‌ها در خدمت پیامبر خدا بودند و حتی یک لحظه هم از پیامبر جدا نشد و آخرین مرحله و سخت‌ترین این همراهی به زمان هجرت پیامبر و خوابیدن در بستر پیامبر خدا برمی گردد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین ارکان حکومت پیامبر مکرم اسلام علی (ع) است البته تعریف از ایشان به معنی نفی مابقی اصحاب نیست اما ایشان جایگاه والایی در پیشبرد حکومت اسلامی و نشر این دین انسان ساز در جهان داشته اند.

ماموستا بهمنی افزود: اهل سنت و جماعت به ویژه پیروان امام شافعی ارادت ویژه ای به اهل بیت پیامبر و امام علی (ع) دارند تا جایی که اگر در نماز بر آنها صلوات نفرستیم، نمازمان باطل است.

وی گفت: بهترین کار در عصر تکنولوژی نشر سیره و روش حضرت علی (ع) و بزرگان دین در فضای مجازی است لذا باید همه ما در این راستا تلاش کنیم و نسل جوان را با سیره ایشان آشنا کنیم.

نظر شما