شناسهٔ خبر: 45902819 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

به مناسبت روز مددکار اجتماعی؛

مددکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ؛ مددکاری برتر در سطح کشور شناخته شد

بر اساس ارزیابی معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مددکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب رتبه برتر در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا مشهد به نقل از وب دا، دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در نامه ای به مهری سلطانخواه بیدختی مسئول مددکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اقدامات ارزشمند این دانشگاه در حوزه مددکاری اجتماعی قدردانی نموده است.

در این نامه آمده است: قدم نهادن در مسیر خدمت به هموطنان، علاوه بر عزمی برخاسته از تعهد و ایثار، قدم هایی محکم و اسنوار، بصیری دین مدار و پرعیار مطلبد. امروز شیوع بیماری کرونا در کشور با همه سختی ها، مرارت ها و تلخی ها، جلوه هایی کم نظیر و قابل ستایشی از شکوه همبستگی، تلاش ، مجاهدت، روحیه نوع دوستی و ایثارگری را به نمایش گذاشته است.

مسئول مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص در گفتگو با وب دا اظهار کرد: امسال برای دومین سال متوالی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح کشور رتبه برتر را از ارائه خدمات مددکاری کسب کرد که این اتفاق حاصل تلاش همه مددکاران و حمایت های ریاست دانشگاه است.

مهری سلطان خواه بیدختی خاطر نشان کرد: علاوه براین در حوزه تجربیات موفق نیز ۱۲۲ تجربه موفق ازاقدامات خاص مددکاران اجتماعی در کل کشور ثبت شد، که ۶ تجربه موفق از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و از سوی مسئول مددکاری بیمارستان کامیاب بود .

مسئول مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سه نفر نیز به عنوان مددکاران برتر دانشگاه علوم پزشکی به وزارت خانه معرفی شدند که صدیقه عبدی، معصومه حیدری،ام البنین طیبی از آن جمله هستند، اظهار کرد: تحول در حوزه مددکاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی محسوس است .

سلطان خواه بیدختی با اشاره به اینکه در گذشته تصور براین بود که مددکاری صرفا کارکرد اجتماعی و اقتصادی دارد این در حالی است که امروزه عملکرد معنوی نیز بخش مهمی از فعالیت مددکاران را تشکیل می دهد، عنوان کرد: در چند سال اخیر در قالب پروتکل های حمایتی روانی اجتماعی مددکاران  این موضوع را تدوین و ابلاغ کردند.

گفتنی است : درمراسمی که با حضور دکتر حسینی قائم مقام معاونت درمان و دکتر طالبی مدیر امور بیمارستان ها برگزار شد از تلاش ها و زحمات مددکاران دانشگاه در آستانه روز مددکار قدردانی شد.

نظر شما