شناسهٔ خبر: 45902005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

دکتر رضایی در دیدار با جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس استان فارس؛

نور به پستوها و تاریکخانه بازیگران سیاسی بیاندازیم

دکتر رضایی در جمع پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس در تالار کوثر شیراز گفت: از اولین کارهایی که باید انجام داد، تاباندن نور به تاریکخانه بازیگران سیاسی است که در پستوها، نشسته اند و انسجام و وحدت و نتیجه رای مردم را نشانه رفته اند.

صاحب‌خبر -

دکتر رضایی در جمع پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس در تالار کوثر شیراز گفت: از اولین کارهایی که باید انجام دهیم این است که نور به پستوها و تاریکخانه بازیگران سیاسی بیاندازیم؛ بازیگران سیاسی که در پستوها، نشسته اند و انسجام و وحدت و نتیجه رای مردم را نشانه رفته اند.

به گزارش تابناک به نقل از rezaee.ir، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر پنجشنبه هفتم اسفندماه در جمع پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس استان فارس که در تالار کوثر حرم حضرت احمد بن موسی(ع) شاهچراغ در شهر شیراز برگزار شد، با تبریک میلاد فرخنده حضرت علی (ع) گفت: میلاد حضرت علی (ع) را به شما سربازان مخلص این امام عزیز که اخلاصتان را برای حفظ و گسترش اسلام ناب ثابت کرده اید، تبریک می گویم و خوشحالم که در کنار بارگاه مطهر فرزندان امام موسی کاظم (ع) با شما سخن می گویم.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: همانطور که آقای نبی رودکی هم گفتند، لشکر 19 فجر و 33 المهدی و سایر نیروهای استان نقش موثری در دوران دفاع مقدس برعهده داشتند. در برخی عرصه ها مثل عملیات کربلای پنج، لشکر استان فارس گره گشایی کرد. اگر آن عملیات کربلای پنج صورت نمی گرفت، معلوم نبود که سرنوشت جنگ چه می شد. بعد از آن عملیات بود که دنیا متوجه شد که دیگر از صدام کاری برنمی آید و مجبور شدند در قطعنامه 598 امتیازهایی به کشورمان بدهند. در یازده بندی که در قطعنامه 598 وجود دارد، هشت بند به نفع ما نوشته شده است و بحث بر روی آزادی اسرا بعد از تعیین متجاوز یا قبل از آن بود که پذیرش قطعنامه را طولانی کرد.

دکتر رضایی گفت: امسال هم مشاهده کردیم که مقام معظم رهبری در هفته دفاع مقدس فرمودند پذیرش قطعنامه کار عاقلانه ای بود. درود خدا بر شهدای شما و سلام بر جانبازان شما که در این جمع هم حضور دارند. الان کشور در وضعیت خاصی قرار گرفته است و در این دو سال که وارد دهه پنجم شده ایم، کاملاً پیدا است که سالهای متفاوتی با دهه های دوم، سوم و چهارم انقلاب اسلامی داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان ما نمی خواهند به این زودی تحریم ها را بردارند و باید حداکثر تلاش خود را انجام دهیم تا آمریکایی ها وادار شوند به تعهدات خود عمل کنند و تحریم ها را بردارند. ممکن است چند سال طول بکشد تا تحریم ها برداشته شود. از سوی دیگر باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم که تحریمها را خنثی یا کم اثر کنیم. اقتصاد کشور وضعیت خوبی نداشته و ندارد. ده سال است که سرمایه گذاری در ایران منفی است و حجم اقتصاد ایران کوچکتر از گذشته شده است. در سه سال آینده، نقدینگی در ایران دو برابر می شود. حجم عظیمی پول وارد بازار می شود و در برابر آن کالا و خدماتی رشد نمی کند و لذا با تورم های شدید روبرو خواهیم شد.

دکتر رضایی گفت: وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور، نشان دهنده وجود آسیبها است. اعتماد بین دولت و مردم، آسیب دیده است. نسل اول و دوم انقلاب در ده سال آینده باید از مسئولیتها خداحافظی کنند و نسل های سوم و چهارم باید بیایند و عهده دار مدیریت امور شوند، در حالی که زمینه سازی برای این انتقال بین نسلی انجام نشده است.

وی افزود: برخی از مشکلات قدیمی، حل نشده مانده اند و مزمن شده اند. از جمله؛ گرانی، بیکاری و کاهش ارزش پول ملی که 50 سال است که در ایران رخ داده و تشدید شده اند. طولانی شدن این مسائل، مسأله های جدیدی را به وجود می آورد. به عنوان مثال، خروج سرمایه و نیروی انسانی از ایران زیاد شده است. دشمن هم با این علایم و نشانه ها و دیدن برخی ضعف ها، امیدوار شده و پیشروی کرده است؛ همانگونه که صدام با امید پیروزی به ایران حمله کرد؛ البته سیلی خورد و پشیمان شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در مقابل هجمه مستقیم دشمن، ستون پنجم دشمن هم فعال شده است؛ ستون پنجم دشمن، کسانی هستند که دولتمردان را از مسیر خود منحرف می کنند؛ رانتخوارها، نفوذی ها و بازیگران سیاسی مهمترین عناصر ستون پنجم هستند. از اولین کارهایی که باید انجام دهیم این است که باید نور به پستوها و تاریکخانه بازیگران سیاسی بیاندازیم؛ بازیگران سیاسی که در پستوها، نشسته اند و انسجام و وحدت و نتیجه رای مردم را نشانه رفته اند.

وی گفت: وقتی دشمنی مثل آمریکا داشته باشیم و ستون پنجم هم فعال باشد، دولت های ضعیف چه کاری می کنند؟ جز اینکه آب به آسیاب دشمن بریزند، کاری نمی توانند بکنند. چندین ماه است که رهبر معظم انقلاب می فرمایند ما باید قوی بشویم و اگر قوی نشویم، دشمن در اقتصاد پیشروی می کند. باید بسیج کلیه امکانات را در اقتصاد ملی صورت بدهیم و تحولی را در اقتصاد و فرهنگ ایجاد کنیم.

دکتر رضایی گفت: کارگران شریف کشور، از صبح تا شب زحمت می کشند. خط فقر را در تهران 10 میلیون تومان و در استان های دیگر 7 الی 8 میلیون تومان ارزیابی می کنند. بسیاری از کارگران ما زیر خط فقر هستند. قیمت ها 10 برابر شده اما یارانه تکان نخورده است. قیمت ها 10 برابر شده است اما دستمزدها چقدر بالا رفته است؟ مطمئن باشید برادرانی که در کنار من و شما بودند و شهید شدند، اگر بودند و این وضع اقتصادی مردم را مشاهده می کردند، تحمل نمی کردند. کسانی که از گرده ملت ایران بالا می روند، با ناشکری تمام، انقلاب و نظام و شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را زیر سوال می برند. نباید بگذاریم به میراث شهدا، آسیب وارد شود.

وی افزود: عده ای در منطقه نشسته اند و می گویند ببیند در ایران اسلامی پس از انقلاب، فقر و فساد و فحشا زیاد شده ولی در دوبی چه برج های بلند و زیبایی ساخته شده است. ما ایرانیها نباید اجازه بدهیم، کسی فرصت و بهانه پیدا کند که این حرف ها را به ما بزند. همانطور که باید سیاست و امنیت و دفاع را به طور متمرکز و از تهران اداره کنیم، باید اقتصاد را مردمی و غیرمتمرکز و با تکیه بر ظرفیتها و نظام تصمیم سازی اقتصادی استانی و ایالتی اداره کنیم. نباید سرمایه های مردم هر منطقه به تهران برود و قطره چکانی برگردد. متاسفانه الان طرحی برای رونق اقتصاد استان ها نمی بینیم. باید مسئولیت و اختیار تصمیم یری اقتصادی را به استان ها داد. فقط با رقابت بین استان ها است که مشکل اقتصاد، اشتغال و بهبود قیمت کالاها حل می شود. مسئله امضاهای طلایی و آقازاده ها و فاصله دولتمردان با مردم، با ایجاد تحول در مدیریت اجرایی کشور، قابل حل است.

نویسنده کتاب ایران آینده گفت: همه مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه، مشروط به رواج مدیریت جهادی و کنار رفتن باندبازی قابل حل است. این را بارها در جبهه های جنگ دیده ام. آنجا که سرنوشت ما به نخی بند بود، دست الهی با کمک مردم، کشور را نجات داد. شک ندارم که پشت این انقلاب، امام زمان (عج) است، شک ندارم که ارواح مقدس شهدای ما بیش از ما نگران این انقلاب و مردم هستند. ما باید از خودمان تحرک نشان بدهیم، ریل اقتصاد را به نقطه صحیح و علمی برگردانیم تا برکت به سفره های مردم برگردد.

نظر شما