شناسهٔ خبر: 45901791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور معاون وزیر بهداشت؛

بیمارستان تخصصی ۲۱۱ تختخوابی شهید فکوری جویبار افتتاح شد

بیمارستان تخصصی ۲۱۱ تختخوابی شهید فکوری جویبار با حضور معاون وزیر بهداشت افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، امروز(۷ اسفندماه) همزمان با ولادت حضرت علی (ع) بیمارستان تخصصی ۲۱۱ تختخوابی شهید فکوری جویبار در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع پس از گذشت ۱۱ سال در هفت طبقه به بهره‌برداری رسید که از تجهیزات به روز شامل دستگاه‌های کامل تصویربرداری، آزمایشگاه، رادیولوژی پیشرفته، آنژیوگرافی، واحد جراحی قلب باز، میکروسکوپ مغز و اعصاب، واحد‌های سی سی یو و بخش اطفال اورژانس، اتاق عمل، داروخانه، زایشگاه، سالن کنفرانس، مطابق با استاندارد‌های روز پزشکی احداث تجهیز و راه اندازی شده است.

 

معاون درمان وزیر بهداشت در این مراسم با تاکید بر افزایش ظرفیت تخت بیمارستان‌های خصوصی گفت: شمار تخت‌های بیمارستان‌های دولتی نسبت به جمعیت کشور مطلوب است.

 

«قاسم جان‌بابایی» با اشاره به اینکه تا پایان این دولت ۱۵ هزار تخت‌ درمانی آماده خدمت در کشور اضافه خواهد می‌شود، بیان کرد: بیمارستان فوق تخصصی شهید فکوری جویبار، پایلوت ارائه خدمات درمانی در سطح ملی و حتی بین المللی می‌شود.

 
وی با تاکید براینکه باید مشکلات کمبود تخت‌های درمانی را با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رفع کرد، افزود: بخشی از مشکلات این بخش در حال رفع شدن است.
 
 
جان‌بابایی تصریح کرد: سال جاری یکی از سال‌هایی بود که شرکت‌های دانش بنیان شکوفا شد و به لحاظ بیماری کرونا از جهت تشخیص و درمان از تسهیلات بانک جهانی دریافت کردیم.
 
 
معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه ۳۴ هزار پرسنل در آی سی یو اعم از پزشک پرستار و نیروهای پشتیبانی و…، فعال هستند، گفت: حدود ۲۲ هزار نفر از این نیروها در مراکز دولتی فعالیت دارند و سیاست‌گذاری کردیم این افراد در مرحله اول واکسن کرونا دریافت کنند.
 
 
جان‌بابایی گفت : امیدواریم همه پرسنل درمانی در مراحل بعدی واکسینه شوند و سایر کادر درمان، افراد بالای ۶۵ سال و سایر گروه‌های آسیب پذیر در مرحله بعد واکسینه می‌شوند.
 
 
پایان پیام/708

نظر شما