شناسهٔ خبر: 45901754 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمبودی در تامین مرغ در ایام ‌پایانی سال وجود ندارد

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی و افزایش سهمیه دان، کمبودی در تامین مرغ شب عید نداریم.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۹:۴۷
کد خبر ۷۶۷۸۰۸۲
دانلود PDF

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی و افزایش سهمیه دان، کمبودی در تامین مرغ شب عید نداریم.

محمد علی کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار و ۹۵۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۲۰ هزار و ۴۰۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

وی افزود: از اوایل هفته میزان سهمیه دان به ازای هر قطعه جوجه از ۴ کیلوگرم به ۴ کیلو و ۹۰۹ گرم‌ افزایش یافته و در چندین نوبت هم سامانه بازارگاه، نهاده عرضه کرده که تمامی این عوامل در تعادل قیمت در بازار اثر گذار است.

کمالی سروستانی بیان کرد: طبق برنامه ریزی ستاد تنظیم بازار ۱۳۰‌ میلیون قطعه برای ایام‌پایانی سال جوجه ریزی صورت گرفته که با این وجود جای هیچ گونه نگرانی برای تامین مرغ شب عید نیست.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: اگر حواله نهاده در دست مرغدار به ذرت و کنجاله تبدیل شود، بازار به آرامش و تعادل می‌رسد و چنانچه عرضه با تاخیر صورت گیرد، بازار دچار التهاب می‌شود.

وی قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را ۳ هزار و ۴۷۷ تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی جوجه یکروزه از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار هم پایین‌تر است.

این مقام مسئول در واکنش به عرضه مرغ با نرخ‌های بالاتر در بازار افزود: در شرایط فعلی، میزان تقاضا به سبب نگرانی خانوار‌ها از آینده بازار بالا رفته که برخی خرده فروشان هم بی انصافی کرده و مرغ را با نرخ بالای ۳۰ هزار تومان عرضه می‌کنند. این امر گرانفروشی و اجحاف در حق مصرف کننده است.

کمالی سروستانی ادامه داد: با نگه داری مرغ تا سن ۴۵ روز در واحد‌های مرغداری به طور متوسط ماهانه ۴۸ هزار تن به تولید گوشت مرغ اضافه می‌شود که با این وجود قیمت مرغ در بازار به تعادل می‌رسد.

بیشتر بخوانید

این مقام‌مسئول قیمت کنونی هر کیلو ذرت در بازار آزاد را ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا را ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: اگر نهاده در زمان مقرر بدست مرغدار برسد، هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه مرغ در بازار نداریم.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان بازار شب عید را آرام توصیف کرد و گفت: بنابر تصمیم‌اخیر وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش تخصیص دان و نگه داری مرغ تا سن ۴۵ روز در واحد‌های مرغداری، پیش بینی می‌شود که بازار مرغ شب عید نوسانی نداشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما