شناسهٔ خبر: 45901616 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان:

دارندگان سهام عدالت در انتخاب هیات مدیره اصلح اهتمام کنند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات شرکت های استانی سهام عدالت و اهمیت شرکت در آن گفت: افرادی که روش اداره غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده و ثبت نام در سامانه سجام را انجام داده اند باید با شرکت در این انتخابات در گزینش هیات مدیره اصلح اهتمام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا نوروزی بهمبری افزود : انتخاب هیات مدیره اصلح برای شرکت‌های استانی سهام عدالت در حقیقت بسترسازی برای ارتقای ارزش سهام عدالت بوده، از این رو شرکت در این انتخابات و انتخاب اصلح از میان گزینه‌ها اهمیت بسزایی دارد.

وی در ادامه بیان داشت: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه سال جاری مقرر شد تا دولت در راستای آزادسازی سهام عدالت، اموال و املاک دولتی واگذار شده در سال ۸۵ را به خود مردم بسپارد که به نوعی سند آن در سال ۸۵ به اسم مردم بوده، اما از اردیبهشت ماه سال جاری مقرر شد این سند در اختیار مردم قرار گیرد.

وی عنوان کرد : در این ارتباط دولت مکلف شده در راستای مدیریت سهام عدالت اقدام کند یعنی به مالکان سهام این اختیار را بدهد که یکی از دو روش مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه با این اقدام مالکین سهام عدالت به دو دسته تقسیم شدند، خاطرنشان کرد: عده‌ای که در سامانه سهام عدالت نسبت به مالکیت سهم شان اعلام کردند، افرادی دیگر که در سامانه ورود نکردند در عمل روش غیرمستقیم را پذیرفتند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان در تشریح روش غیرمستقیم بیان داشت: روش غیرمستقیم به این معنی است که سهامداران سهام عدالت، مالکیت و مدیریت آن را به شرکت سرمایه‌گذاری استان‌ها سپرده‌اند و هیچ گونه اختیار و مدیریتی بر سهام خود ندارند.

وی اظهار داشت: شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت گیلان که در ماهیت سهامی عام است مانند هر شرکت سهامی دیگر مدیریت و ادامه حیات و فعالیت آن مبتنی بر آرا و نظرات مالکان آن است.

وی در ادامه با بیان اینکه در گیلان از بین مالکان سهام عدالت یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۰۷ نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این تعداد با این روش سهام خود را به شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان واگذار کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان بیان داشت: انتخاب‌کنندگان روش غیرمستقیم برای اینکه بتوانند از منافع و امتیازات آتی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت بهره‌مند شوند، باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

 نوروزی یادآور شد: در واقع با ثبت‌نام در سامانه سجام، افراد می‌توانند در انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت، نقش آفرین بوده و در تصویب اساسنامه، توزیع و عدم توزیع سود نظر دهند و در جریان اطلاعات مالی و عملکرد شرکت قرار گیرند.

وی عنوان کرد : در این راستا حدود ۶۸۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۰۷ نفر که روش غیرمستقیم را برگزیدند، در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند. ضمن اینکه نامنویسی در این سامانه ادامه دارد و تاکنون زمانی برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون بستر برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان فراهم است، اضافه کرد: از نظر دولت برای اینکه این شرکت‌ها عملا فعالیت اقتصادی را آغاز کنند و در کسب و کار، تجارت و سرمایه‌گذاری ورود نمایند نیازمند تصویب اساسنامه شرکت مبتنی بر اساسنامه بورس که در قالب تشکیل مجمع عمومی انجام می‌شود و نیز تصویب و تایید اعضا هیات مدیره جدید در قالب مجمع عمومی عادی است.

وی در ادامه با بیان اینکه بعد از ثبت نام در سامانه سجام دو گام وجود دارد، اظهار داشت: نخست افرادی که خود را صاحب صلاحیت حرفه‌ای و عمومی می‌دانند از طریق سامانه استان و بارگذاری مدارک و مستندات لازم داوطلبی و آمادگی خود را در انتخابات اعلام می‌کنند و بعد از آن سازمان بورس اوراق بهادار کشور مدارک بارگذاری شده افراد و صلاحیت آنان را بررسی و اعلام نطر می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا از افراد دارای صلاحیت، مدیران بنگاه‌های خصوصی، اندیشمندان حوزه‌های اقتصادی و مالی، اساتید دانشگاه‌ها و مدیران دولتی بازنشسته دعوت می‌شود تا با ثبت‌نام در سامانه یاد شده در اداره سرنوشت بنگاه مالی سهیم شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان بیان داشت: افراد فاقد سهام عدالت نیز اگر خودشان را مدیر و مدبر تلقی می‌کنند، این فرصت را دارند تا با خرید پنج هزار سهم به قیمت ۵۰۰ هزار تومان برای ثبت‌نام در سامانه استان اقدام کنند.

وی گفت : صاحبان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند برای شرکت در انتخابات شرکت‌های استانی سهام عدالت باید از طریق سامانه "دیما" اقدام کنند. ضمن اینکه رای آنان از طریق این سامانه به صورت مجازی باید داده شود.

نوروزی با بیان اینکه افراد دارای صلاحیت حرفه‌ای و عمومی تا هفتم ماه جاری برای داوطلبی فرصت ثبت‌نام و بارگذاری مدارک را دارند، بیان داشت: صلاحیت افراد نیز از هفتم تا ۱۵ اسفند ماه بررسی و اعلام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که صلاحیت آنها تایید و اعلام می‌شود، تا بیستم همین ماه برای تبلیغات از طرق مختلف از جمله صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی فرصت دارند. ضمن اینکه از بیستم اسفندماه نیز روزی برای برگزاری انتخابات شرکت استانی سهام عدالت در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان بیان داشت: تاکنون ۳۳ نفر در گیلان برای انتخاب هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان در سامانه ثبت‌نام کردند.

یک میلیون و ۹۳۱ هزار و ۶۱۵ نفر از جمعیت ۵ . ۲ میلیونی استان گیلان سهام عدالت دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما