شناسهٔ خبر: 45901610 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اروپا طرف‌های ارمنستانی را به خویشتنداری فراخواند

اتحادیه اروپا طرف‌های ارمنستانی را به حفظ آرامش و اجتناب از هر گفتار یا اقدامی که منجر به تشدید تنش شود، فراخواند.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۹:۳۱
کد خبر ۷۶۷۸۰۶۳
دانلود PDF

اتحادیه اروپا طرف‌های ارمنستانی را به حفظ آرامش و اجتناب از هر گفتار یا اقدامی که منجر به تشدید تنش شود، فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی تشدید تنش‌ها در ارمنستان، اتحادیه اروپا خواستار خویشتنداری طرف‌های ارمنستانی شد.

اتحادیه اروپا می‌گوید: از طرف‌های ارمنستانی می‌خواهیم آرامش خود را حفظ و از هرگونه گفتار یا اقدامی که منجر به تشدید تنش شود، خودداری کنند.

پس از درگیری‌های ۴۴ روزه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ و کشته و زخمی شدن شماری از مردم ارمنستان که ساکن این منطقه هستند، با میانجیگری روسیه توافق آتش بس به امضا رسید که برخی از مردم ارمنستان پذیرش این توافق را اشتباهی از سوی «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر این کشور عنوان کردند و از همان موقع خواستار برکناری او شدند.

امروز «اونیک گاسپاریان» رئیس ستاد کل ارتش ارمنستان به برکناری معاونش اعتراض و به همراه جمعی از معاونانش با انتشار بیانیه‌ای استعفای نخست‌وزیر و کابینه دولت این کشور را خواستار شدند.

در همین حال مخالفان دولت ارمنستان خیابان‌های اصلی ایروان را مسدود کرده و خواستار استعفای دولت شدند.

نخست‌وزیر ارمنستان نیز در بیانیه‌ای از طرفداران خود خواست تا در ایروان گردهم آیند و خود نیز در میان هوادارانش به خیابان آمد تا تاکیدی باشد بر اینکه او نمی‌خواهد این کشور را ترک کند و از نخست وزیری نیز کناره گیری نخواهد کرد.

پاشینیان به یکی از خبرنگاران حاضر در این تجمع گفت، اوضاع ارمنستان قابل کنترل است و افزایش نیافتن تنش و درگیری در این کشور را خواستار شده و تأکید کرد که ارتش تابع مردم و نخست‌وزیر است.

ریاست جمهوری ارمنستان نیز اعلام کرد که درخواست برکناری رئیس ستاد نیرو‌های مسلح این کشور را هنوز نپذیرفته و امضا نکرده است.

رویترز پیشتر اعلام کرده بود که پاشینیان، رئیس ستاد نیرو‌های مسلح را به اتهام تلاش برای کودتا اخراج و برکنار کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما