شناسهٔ خبر: 45901532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: اقدامات آبخیزداری در لرستان چشمگیر است

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: اقدامات آبخیزداری و آبخوان‌داری در لرستان با هدف کنترل سیلاب و کاهش خسارات ناشی از سیل تاکنون چشمگیر بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز پنجشنبه در بازدید از طرح های آبخیزداری حوزه های آبخیز خرم آباد اظهار کرد: پس از وقوع سیل ۹۸ و خسارت های ناشی از آن، ضرورت ایجاد پروژه های آبخیزداری بیش از پیش اهمیت بسیار زیادی دارد و اقدامات صورت گرفته توسط منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان چشمگیر بوده است.

وی افزود: خوشبختانه منابع طبیعی و آبخیزداری استان توانسته در طی دو سال گذشته اقدامات مفید و چشمگیری در حوزه آبخیز شهر خرم آباد در خصوص اجرای عملیات آبخیزداری شامل عملیات مکانیکی، احداث بندهای سنگی ملاتی، گابیونی و احداث سازه های خشکه چین انجام دهد که این جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز در این بازدید گفت: در ۱۳ حوزه آبخیز شهر خرم آباد عملیات آبخیزداری صورت گرفته که امروز از پنج حوزه آبخیز سرمرغ، سر آسان، کرگانه، سر سراب و قلعه گل بازدید بعمل آمد.

شیرزاد نجفی ادامه داد: در بارش های اخیر استان که حدود بیش از ۷۰ میلی متر بود عملکرد سازه های آبخیز در راستای پیشگیری از سیل شهر خرم آباد و سایر نقاط حادثه خیز استان قابل توجه بوده است.

وی افزود: از سال ۹۷ تاکنون در بیش از ۷۰ حوزه و زیر حوزه عملیات آبخیزداری انجام شده که نقش بسیار مهمی در کنترل سیلاب و کنترل رسوب داشته اند.

نظر شما