شناسهٔ خبر: 45901469 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حمله به ۲ کاروان لجستیک نظامیان آمریکا

منابع عراقی از هدف قرار گرفتن دو کاروان نظامی لجستیک نظامیان آمریکا در استان‌های بغداد و بابل عراق خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، منابع عراقی پنجشنبه از هدف قرار گرفتن دو کاوران نظامی لجسیتک ارتش آمریکا در جنوب و مرکز عراق خبر دادند.

کانال خبری «صابرین» در تلگرام با اعلام این خبر گزارش داد که این کاروان‌ها در استان‌های بغداد و بابل هدف قرار گرفته است. ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا تا این لحظه به این خبر واکنشی نداده است.

طی ماه‌های اخیر بار‌ها کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق هدف انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفته‌اند. این کاروان‌ها عمدتا از مرز سوریه در غرب یا مرز کویت در جنوب، وارد عراق می‌شوند.

گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای اخراج نیرو‌های آمریکایی به پایان رسیده است.

بعد از حملات تروریستی ائتلاف آمریکا علیه نیرو‌های مقاومت و شهادت شماری از نیرو‌های الحشد الشعبی عراق و همچنین شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در سیزدهم دی ۱۳۹۸، پارلمان عراق با طرح خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق در پانزدهم همان ماه موافقت کرد و از دولت عراق خواست آن را اجرایی کند با این حال واشنگتن همچنان از خارج کردن نیرو‌های خود از عراق امتناع می‌کند.

بسیاری از گروه‌های عراقی، نیرو‌های آمریکایی حاضر در این کشور را اشغالگر می‌دانند و بر خروج فوری این نیرو‌ها از خاک کشورشان تاکید دارند.

نظر شما